پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی به موضوع سیل های اخیر کشور و حضور پرشور طلاب و فضلا اشاره کردند و گفتند: این سیل ناگوار بود و رنج داشت؛ اما در باطن خود خیراتی داشته و نشان دهنده همت مردم و طلاب بوده است؛ حضور ۶ هزار طلبه در حادثه سیل کم نبود و در جریانات کشور، چنین حضوری را کمتر سراغ داریم و بسیار مناسب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به آیه هشتم سوره مائده اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلي‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوي‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ/ ای کسانی که ایمان آورده اید! همواره برای خدا قیام کنید ، و از روی عدالت ، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی ، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید ، که به پرهیزگاری نزدیکتر است! و از ( معصیت ) خدا بپرهیزید ، که از آنچه انجام می دهید ، با خبر است!».

ایشان با اشاره به سخنان رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، ابراز داشتند: این آیه می تواند سرلوحه کار ما در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر انقلاب بیان داشتند، باشد.

این استاد برجسته حوزه به موضوع سیل های اخیر کشور و حضور پرشور طلاب و فضلا اشاره کردند و گفتند: این سیل ناگوار بود و رنج داشت؛ اما در باطن خود خیراتی داشته و نشان دهنده همت مردم و طلاب بوده است؛ حضور 6 هزار طلبه در حادثه سیل کم نبود و در جریانات کشور، چنین حضوری را کمتر سراغ داریم و بسیار مناسب بوده است.

معظم له خاطرنشان ساختند: حضور پرشور طلاب و فضلا در کمک رسانی به سیل زدگان، امتحان عملی آنان برای اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب بوده است و این حضور نشان داد که روحانیت پشتوانه رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: ضمن تشکر از مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، امیدواریم در آینده نیز شاهد حسن خدمات طلاب و فضلا باشیم و طلاب پیشتاز این مسائل باشند.

ایشان در پایان با تأکید بر اینکه تمام کارها باید برای خدا باشد، بیان داشتند: شما باید حوزه علمیه را حفظ کنید و امیدواریم با تلاش خود حوزه را بیشتر مورد بررسی قرار داده و کارهای بزرگتری انجام دهید.

 

همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: بزرگترین افتخار روحانیت این است که حامی رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب هر چهار سال با انتخابات آزاد در میان طلاب و فضلای حوزه علمیه تشکیل شده و عزیزانی که جامعه مدرسین صلاحیت آنان را تأیید می کنند، شرکت کرده و از سوی طلاب انتخاب می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: تعداد نمایندگان این دوره از مجمع نمایندگان، 201 نفر بوده که الحمدالله نسبت به دوره های قبل از نشاط، جوانی و فضل بیشتری برخوردار می باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: نمایندگان طلاب در کنار روحانیون کشور در موضوع سیل، پا به پای نیروهای مسلح و گروه های جهادی، حمایت و کمک رسانی مناسبی داشته و بحمدالله حضور طلاب التیام خوبی برای مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ادامه داد: حضور طلاب و فضلا در موضوع سیل که با همت مدیر حوزه های علمیه انجام شده است، تأثیر بسیار مناسبی در ذهن و دیدگاه مردم نسبت به شیطنت های دشمنان داشته است.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان از آنجا که برخواسته از متن حوزه است، توفیقات خوبی در میان طلاب داشته و نمایندگان آن ماهانه جلسات خوبی با طلاب و فضلا داشته و از اساتید خوبی در جلسات خود استفاده می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر امروز تعادل، آرامش و وزانت خوبی در حوزه می بینیم، بخش عمده آن مرهون زحمات نمایندگان طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: آنچه برای مجمع نمایندگان طلاب دارای ارزش است، احترام به بزرگان حوزه است و یکی از وظایفی که مجمع بر عهده دارد، آگاهی بخشی طلاب و فضلا نسبت به مرجعیت و بزرگان حوزه است؛ امروز مشکلات معیشتی بالایی در میان طلاب وجود دارد؛ اما تحمل طلاب، نتیجه مطالعه زندگینامه علمای بزرگ است و این ساده زیستی، التیام بخش آنان خواهد بود.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب نسبت به روش اخلاقی و تربیت طلاب تأکید بالایی داشته و صیانت خوبی نسبت به طلاب در امور سیاسی وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: رصد نمایندگان طلاب نسبت به برخی از افراد توانسته جلوی برخی از نفوذها در حوزه علمیه را بگیرد و در هدایت و تشویق و ترغیب طلاب نسبت به تحصیل و اساتید فاضل نقش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: مجمع نمایندگان در جریانات گوناگون کشور، مواضع انقلابی داشته و هم صدا با مرجعیت و رهبری گام بر می دارد.

وی بیان داشت: خوشبختانه حوزه علمیه عموما انقلابی است؛ چراکه طلابی انقلابی انقلابی در آن حضور دارند که نمایندگانی انقلابی را انتخاب کرده و ما در مجمع نمایندگان شاهد این حضور انقلابی هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha