جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راضیه عظیمی فر

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان، از برگزاری کارگاه مهارت‌های عمومی تدریس ویژه اساتید خبر داد .

راضیه عظیمی فر، معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقای سطح مهارتی تمامی اساتید و شیوه کلاسداری آنان دانست و اظهار کرد: در این کارگاه 28 نفر از اساتید جدید و اساتیدی که دوره مذکور را نگذرانده، شرکت داشتند.

وی ادامه داد: کسب علم و مهارت برای ارائه تدریس دو عنصر تفکیک ناپذیر است و یک استاد باید هر دو را باهم داشته باشد .

عظیمی‌فر ضمن تأکید بر اخلاق کاربردی اساتید، عنوان کرد: عمل در رفتار مقدم بر گفتار  است و اساتید را برای  برنامه ریزی و کسب مهارت لازم در هر زمینه ای به ویژه تدریس امری ضروری است.

وی با بیان اینکه استان همدان را به لحاظ برنامه ریزی در این امر ( برگزاری کارگاه ) جزو استان‌های برتر است، اضافه کرد: هدف از برگزاری دوره تغییر در روش‌ها است.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران همدان خاطرنشان کرد: تمام اعمال و رفتار طلبه باید تندیس اخلاق باشد و تحصیل علوم به بهترین نحو از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی طلاب است.

وی اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اوّل العلم معرفة الجبار؛ لذا هیچ علمی به فضیلت علوم الهی و دینی و هیچ علمی به پایه علم توحید و شناخت حق نمی‌رسد و باید توجه کرد که نگاه ابزاری به این علوم الهی است که سبب پیشرفت و کمال انسان خواهد شد.

گفتنی است که اساتید در  مدت این سه روز به صورت گروهی فعالیت داشته و تکالیف خود را بر اساس سرفصل‌های طرح شده توسط استاد ارائه دادند.

 

 

          

    

  

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha