شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: دانشگاه ها حق دارند درباره مسائل سیاسی اظهار نظر کنند، انتقاد کنند، اما نباید به پایگاه و باشگاه احزاب و جریان های سیاسی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر معظم له در قم برگزار شد با بیان این که گردآوری علم مهم نیست، بلکه نوآوری مهم است، گفتند: با نوآوری است که پیشرفت کشور عملی می شود؛ دانشگاه ها باید با نیازهای ملموس مردم رابطه نزدیک داشته باشد.

ایشان با تاکید بر این که دین تنها برای آخرت نیست، بلکه برای سعادت دنیوی انسان نیز برنامه دارد، اظهار داشتند: آیات شریفه «الم یعلم بان الله یری» و «الا بذکرالله تطمئن القلوب» رمز سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که رییس جمهور آمریکا گرفتار یک مشت اوهام و خیالات است، خاطر نشان ساختند: سرمایه رییس جمهور آمریکا چیزی جز دروغ نیست و در خود آمریکا نیز به این مساله اذعان کرده اند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: او به خیال خام خود تصور کرده است که با فشار و تحریم می تواند ایران را پای میز مذاکره بنشاند، در حالی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شما اصلا قابل اعتماد نیستید.

ایشان تحریم را سلاح انسان های ضعیف دانستند و افزودند: رییس جمهور آمریکا مذاکره ای که سال ها برای آن زحمت کشیده شده بود و علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکا، به تصویب شورای امنیت نیز رسیده بود را یکجانبه زیرپا گذاشت و از توافق برجام خارج شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از آن دسته افرادی که مدام مردم را دچار ناامیدی می کنند گفتند: به حرف و سخن این عده نباید اعتنا کرد، کشور ما از این برهه ها زیاد پشت سر گذاشته است.

ایشان اضافه کردند: این که سلسله علومی را بخوانند اما متاع شان در بازار جامعه خریدار نداشته باشد فایده ای ندارد؛ باید رابطه پر رنگی بین علوم دانشگاهی و حل مسائل و نیازهای جامعه و مردم وجود داشته باشد.

معظم له با تاکید بر این که دانشگاه ها نباید جناحی شوند، اظهار داشتند: دانشگاه ها حق دارند درباره مسائل سیاسی اظهار نظر کنند، انتقاد کنند، اما نباید به پایگاه و باشگاه احزاب و جریان های سیاسی تبدیل شوند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: دخالت و اظهار نظر درباره مسائل مهم کشور از جمله موضوعات سیاسی حق دانشجویان است، دانشجویان درباره موضوعات کشور انتقاد سازنده، مستدل و مؤدبانه و توام با راه حل و راهکار داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ما کشوری اسلامی هستیم، بر لزوم توجه به مسائل اخلاقی در دانشگاه ها تاکید کردند و گفتند: اگر دانشجو با مسائل اخلاقی و اسلامی ارتباط نداشته باشد، کار دچار مشکل می شود.

این مرجع تقلید افزودند: اگر دانشجو با این روحیه و تفکر رشد کند و تربیت شود، یقینا خدمت به مردم و جامعه اسلامی را بر درآمدهای بیشتر در خارج از کشور ترجیح می دهد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha