پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
gv

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که سفارت‌خانه‌ها باید به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و به آن پایبند باشند، گفت: دولت پاسخ گستاخی‌های سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی را بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی در برگزاری پارتی‌های مختلط در کشورمان اظهار کرد: هر کشوری با کشورهای دیگر قرارداد دارد و بر اساس همین قراردادها باید به قوانین یکدیگر احترام بگذارند.

وی با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در کشور ابراز داشت: متاسفانه در زمینه حجاب و عفاف کشور به حال خود رهاشده و همین رها شدن موجب می‌شود که سفارت‌خانه‌های غربی نیز به خودشان اجازه بدهند مراسم‌های آن‌چنانی را برگزار کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تاکید کرد: دولت نباید به این موضوعات بی اعتنا باشد و باید به عنوان مجری قانون در یک کشور اسلامی به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: باید به یاری دین خدا رسید و اجازه نداد عده‌ای از خدا بی خبر کشور اسلامی را با ناهنجاری فرهنگی و اخلاقی روبرو کنند.

عضو خبرگان رهبری بابیان این که دولت باید پاسخ گستاخی‌های سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی را بدهد، تصریح کرد: قوه قضاییه باید وارد عمل شود و اجازه ندهد بیش از این برخی از افراد به دست به ناهنجاری و بی‌عفتی در کشور بزنند.

وی به اهمیت حجاب در جوامع اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: حجاب نص صریح قرآن است و در آیه 32 سوره نور به‌روشنی به آن اشاره‌شده است اما بااین‌حال باز برخی از مسئولان در این خصوص تعلل می‌کنند که قابل‌قبول نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تصریح کرد: مراجع عظام تقلید باید وارد عمل شوند و اجازه ندهند بیش از این بی‌حجابی در جامعه رواج پیدا کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha