جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از مهم ترین عواملی که موجب موفقیت حوزویان در تبلیغ دین می شود، توجه جدی و همیشگی به اصل زمان شناسی و مخاطب شناسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به الزامات تبلیغ در عصر حاضر اظهار داشت: بنده بارها در مصاحبه ها و سخنرانی های که داشتم به این نکته اشاره کرده ام که به هر حال ما باید بدانیم که حوزه دیگر نمی تواند به سبک و سیاق چهل یا پنجاه سال پیش، پاسخگوی سوالات و نیازهای جامعه باشد و از این رو ما باید شرایط و اقتضائات و نیازهای روز را به خوبی درک کنیم تا بعد بتوانیم به شکل مطلوب به تبلیغ آموزه های دینی بپردازیم.

وی افزود: از سوی دیگر کاملاً مشخص است که درخواست ها و مطالبات امروز مردم و نسل جوان از روحانیت و حوزه های علمیه با گذشته متفاوت است و لذا ما باید در سایه توجه به دو اصل زمان شناسی و مخاطب شناسی به ایفای رسالت تبلیغی خویش اهتمام داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: البته برای موفقیت در عرصه تبلیغ و پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه ، نخست می بایست جامعه خود را به شکل دقیق بشناسیم و ثانیاً هم این که بدانیم انتظارات و خواسته های مردم از حوزه و روحانیت چیست تا بر این اساس هم به سوالات و شبهات پاسخ دهیم و هم این که به مقابله با نقشه های شوم دشمن در عرصه های فکری و فرهنگی و تبلیغی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: ما از کلام نورانی اهل بیت (ع) یاد گرفته ایم کسی که به زمانه خود عالم و آگاه باشد مورد هجمه شبهات،  اندیشه‌های انحرافی و افکار غلط و القائات مسموم قرار نمی‌گیرد و لذا نه امروز و دیروز که همیشه توجه به اصل زمان شناسی و مخاطب شناسی از رموز بسیار مهم موفقیت طلاب و روحانیت در عرصه های تبلیغی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha