جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: حوزه علمیه آمادگی کمک به دولت در حل معضلات اجتماعی را دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان، در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری، با بیان اینکه اولین اردوگاه قرآنی کشور در منطقه دربند مهدی‌شهر ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در شرایطی که کمیته امداد استان سمنان موافقت خود را اعلام و زمینه و بسترسازی لازم صورت گیرد قطعاً این اتفاق عملیاتی خواهد شد اما در وهله نخست می‌بایست زیرساخت‌های لازم مهیا شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه حوزه علمیه، به‌عنوان خواستگاه نظام و انقلاب، همواره همراهی خود را با مجموعه مسئولان نظام حفظ کرده است، تضریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود برای اتصال حوزه علمیه به شبکه الکترونیک دولت تلاش کنند زیرا این اقدام باعث رفع مشکلات بسیاری در این نهاد خواهد شد.

وی بابیان اینکه بر اساس قوانین حوزه علمیه، به روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر مبلغ اعزام می‌شود، افزود: ۵۰ مبلغ در روستاهای بالای ۸۰۰ تا یک‌هزار نفر در استان سمنان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمیان بابیان اینکه حدود ۲۰۰ مبلغ در مدارس استان سمنان فعالیت تبلیغی داشته است، خاطرنشان کرد: در این راستا ۳۵۰ روحانی، به‌عنوان امام جماعت در سطح مدارس استان سمنان نماز اقامه می‌کنند.

وی افزود: جذب بودجه‌های مربوط به حاشیه شهرها از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی یکی از درخواست‌های حوزه علمیه محسوب می‌شود که این اقدام می‌تواند به برگزاری برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در نقاط کمتر توسعه‌یافته کمک شایانی کند.

استاندار سمنان نیز در دیدار رئیس حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان پس از استماع درخواست‌های مربوطه به جذب اعتبارات حوزه، مشکلات انشعاب آب مرتبط با نخستین اردوگاه قرآنی کشور در منطقه دربند و ... با برقراری ارتباط تلفنی در جلسه با مسؤولان مرتبط، ضمن بررسی موانع موجود، دستورات لازم برای رفع مشکلات مطرح‌شده را صادر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha