پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال دکتر محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در پیام  حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری به مناسبت درگذشت خیّر مدرسه ساز آمده است: خبر درگذشت نیکوکار ارجمند، مرحوم دکتر محمدرضا  حافظی موجب تأثر گردید، واژه (نیکوکاری) که این  مرحوم  متصف به مرتبت بالایی از آن بود، از واژه های محوری قرآن به حساب می آید.

بر اساس منطق قرآنی  نیکوکاری، جایگاهی بلند مرتبه و نقطه ای بالا دست است که همه باید بکوشند به آن دست پیدا کنند. تعبیر نیل و رسیدن به نیکوکاری که در قرآن آمده است (لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون)  از این  واقعیت  حکایت می کند که چنین نیست هر کس به این جایگاه دست يابد؛ بلكه  فراهم آمدن شرایط ویژه اى همچون: سخاوت و ایثار ضروری است تا این جایگاه احراز گردد.

مرحوم حافظی توانست به جایگاه رفیع نیکوکاری دست پیدا کند ؛  بلکه فراتر در این جایگاه توانست استقرار پیدا کند؛ تا آنجا که  عنوان نیکوکاری، وجه تمایز بخش و همیشه همراه با یاد و نام و خاطره او  گشته بود و با نام او نیکوکاری تداعی می گشت.

چتر نیکوکاری او، خدمات گوناگونی را پوشش می داد و  از نظر جغرافیایی نیز دامنه گسترده ای را در بر می گرفت، باید اذعان کرد که نیکوکاری او مرز نمی شناخت.

 مرحوم حافظی افتخاری برای گروه ها و مجموعه های بسیاری است؛ برای شهرستان بروجرد و مردم گرانمایه این شهر، برای استان عزیز لرستان و مردم شریف آن، برای نهادهای  خیریه کشور و اعضاء ارجمند آن، و برای حرکت سازنده مدرسه سازی و  خیرین عزیز مدرسه ساز.

  روحش شاد و یادش برای همه همواره و همیشه گرامی باد،  این جانب این مصیبت را به مقام معظم رهبری، جامعه نیکوکاران کشور، مردم شریف استان لرستان به ویژه مردم عزیز شهرستان بروجرد و به ویژه تر به خانواده این مرحوم تسلیت عرض می نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha