جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد»

کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «آیت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» از جدیدترین منشورات مرکز اسناد انقلاب اسلامی است که در قالبی پانصد صفحه‌ای به چاپ رسیده و به زندگی آیت‌الله احمد جنتی و فعالیت‌های سیاسی ایشان در دوران پیش از انقلاب اسلامی پرداخته است.

این کتاب دربردارنده بیش از 190 سند منتشر نشده درباره آیت‌الله جنتی در پنج فصل و به انضمام یک پیوست از اسناد است.

فصل نخست، از تولد آیت‌الله جنتی در سال 1305 تا شهریور 1332 را شامل می‌شود. در این فصل، ضمن معرفی خانواده وی به رخدادهای مختلف تاریخی در این برهه همچون کشف حجاب، شهریور 1320 و سقوط رضاخان و کودتای 28 مرداد 1332 اشاره می‌شود.

در فصل دوم با عنوان «قدم در راه علم» درباره تحصیلات آیت‌الله جنتی صحبت می‌شود؛ فصل سوم نیز دربرگیرنده مطالبی در رابطه با مدرسه حقانی، ضرورت و اهداف احداث این مدرسه و حضور آیت‌الله جنتی در مدرسه حقانی است. فصل چهارم نیز به معرفی خانواده و فرزندان اختصاص دارد.

فصل پنجم که یکی از مهم‌ترین فصول کتاب است، به مبارزات آیت‌الله جنتی از آغازین روزهای نهضت اسلامی تا سقوط رژیم پهلوی و مجاهدت‌های وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. فرازهایی چون قیام 15 خرداد 1342، تبعید امام، جریان بازداشت‌ها و تحمل زندان‌های رژیم و تبعید به نقاط دورافتاده، وقایع منتهی به پیروزی انقلاب، قیام 17 شهریور، حمله عمال رژیم به حرم مطهر رضوی و ... از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های پنجمین فصل کتاب است. بخش پایانی کتاب نیز دربرگیرنده اسناد منتشر نشده درباره آیت‌الله جنتی است که به نوبه خود از اهمیت شایان توجهی در حوزه تاریخ انقلاب برخوردار است.

کتاب «آيت‌الله احمد جنتی به روایت اسناد» با شمارگان 1000 نسخه در 491 صفحه و به قیمت 42 هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha