جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به کنسرت حاشیه‌ساز در مرکز استان، گفت: باید قبل از رسیدن به مرحله اجرا، اقدامات لازم به‌منظور خارج نشدن از عرف اسلامی و فرهنگی و جلوگیری از ورود به ابتذال صورت گیرد تا نیروی انتظامی و دادگستری مجبور به لغو برنامه نشوند و دیدگاه منفی نسبت به این قشر زحمت‌کش ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشستی با مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به برگزاری مراسم هنری خارج از عرف اسلامی که در روزهای اخیر در بجنورد برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید قبل از رسیدن به مرحله اجرای این مراسم، اقدامات و فرهنگ‌سازی لازم به‌منظور بی‌راهه نرفتن آن، خارج نشدن از عرف اسلامی و فرهنگی و جلوگیری از ورود به ابتذال صورت گیرد تا نیروی انتظامی و دادگستری مجبور به لغو برنامه نشوند و دیدگاه منفی جامعه نسبت به این قشر زحمت‌کش ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید مسئولان انتظامی و فرهنگی استان متوجه باشند که افرادی منفعت‌طلب و خبیث، به دنبال خدشه‌دار کردن چهره آن‌ها در میان اقشار جامعه هستند، به همین دلیل باید برای جلوگیری از سودجویی این افراد، زمینه سوءاستفاده آن‌ها از بین برود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اعتقادات جامعه گفت: ریشه تمام انحرافات فرهنگی و اخلاقی در اعتقادات جوانان و افراد جامعه است؛ ازاین‌رو باید برای رفع این انحرافات توجه ویژه به اصلاح اعتقادات داشته باشیم.

وی گفت: فرهنگ تشکیل‌شده از خرده سنت‌ها و خرده مستحبات است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و پایداری، مقوله فرهنگ را تشکیل می‌دهند، به‌گونه‌ای که با پایداری فرهنگ‌ها در کنار هم تمدن شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات فرهنگی، خاطرنشان کرد: اساتید و صاحب‌نظران در فرهنگ‌سازی و ترویج جریان تمدن نوین اسلامی فقط می‌توانند در سخن و ارائه راهکار بکوشند و برای اجرایی شدن این راهکار در میدان عمل یاری و ورود به میدان عمل دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت لازم به‌منظور اجرایی شدن این راهکارها توسط دستگاه‌های اجرایی ازجمله نیروی انتظامی و دادگستری فراهم شود؛ زیرا اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم برای اجرایی شدن زیرساخت مناسب را نداشته باشند، اساتید و صاحب‌نظران نسبت به ترویج این جریان ناامید شده و پا پس می‌کشند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با وجود تشکیل کارگروه‌های مشورتی و تخصصی فرهنگی متعدد، اما به سبب عدم اجرایی شدن مصوبات این کارگروه‌ها در جامعه، بازخورد و نتیجه چندانی از این کارگروه در جامعه به چشم نمی‌خورد، به‌گونه‌ای که آثار بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج زندگی به سبک اسلامی ایرانی در جامعه آن‌گونه که شایسته است مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha