جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه

حوزه/ در پی انتشار نامه ای در فضای مجازی و تخریب چهره امام جمعه تکاب، مجمع طلاب و فضلای این شهرستان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» روز گذشته نامه ای با امضای «مهدی کرباسیان» مدیرعامل وقت ایمیدرو به محمد شریعتمداری، در شبکه های مجازی منتشر شد که براساس آن، شرکت گسترش معدن و صنایع معدنی طلای زرشوران مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای هزینه در مصلای تکاب، مساعدت به هیئات مذهبی، و… به امام جمعه تکاب کمک کرده است. این اقدام با واکنش تند همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی و تاکید او بر جعلی بودن نامه مواجه شد.

مجمع طلاب و فضلای شهرستان تکاب نیز در بیانیه ای با  محکومیت این اقدام، تصریح کردند: عده ای تا منافعشان تهدید می‌شود، مرزهای اخلاق را زیر پاهایشان لگدمال می‌کنند و ناجوانمردانه تهمت‌های ناروا می‌زنند. از دستگاه‌های قضایی و امنیتی انتظار می‌رود که عوامل پشت پرده را شناسایی و برخورد قانونی کنند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای برادری زیدعزه

امام جمعه محترم شهرستان تکاب

سلام علیکم

با تحیت و احترام، همان‌گونه که حضرتعالی آگاه هستید خدمت به خلق به فرموده اهل بیت (ع) از نعمات خداوند بر بندگان است و بی شک جایگاه امامت جمعه به عنوان ملجأ مومنین در هر جامعه ایمانی، یکی از مصادیق این نعمت الهی است و  قرارگیری در این جایگاه خطیر توفیقی الهی است که نصیبتان شده است.

خداوند متعال بندگان مؤمن را در سایه الطاف خود قرار داده و می‌فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّور» و درباره دنیاپرستان خنّاس می‌فرماید «وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوت». خوشا به حال بندگانی که خداوند ولیّ ایشان است و در صف یاری‌کنندگان دین الهی و مکتب اهل بیت (ع) قرار می‌گیرند و از وسوسه‌های شیطان برای بر هم زدن وحدت جامعه پیروی نکرده و از شیطنت، دروغ‌پراکنی، ایراد تهمت و سایر رذایل اخلاقی دوری می‌کنند.

فعالیت مذهبی، فرهنگی و اجتماعی با رویکرد انقلابی و به دور از محافظه‌کاری شاخصه روحانیون انقلابی و در خط ولایت است، این روحیه می‌تواند پاسدار خط پاک دینداری و انقلابی‌گری ناب بوده و از تحریف حقایق پیشگیری نماید.

 فعالیت‌های با کیفیت فرهنگی در تکاب و توجه به مطالبات به حق مردم مظلوم آن و مطالبه از مسئولین، از طریق تریبون نماز جمعه باعث زنده شدن امید در آنان شده و در مقابل اربابان قدرت و قدرت‌طلبان ظاهرساز را به چالش کشیده است.

تبیین معارف دین و انقلاب و مردم‌داری و مطالبه‌گری از زبان امام جمعه شهر وظیفه دینی و انقلابی است و البته دیگر مسئولان و نمایندگان نیز وظیفه دارند در برابر خواسته‌های به حق مردم، خاضع بوده و در جهت برآورده کردن مطالبات ایشان کمتر درنگی نکنند ولی متأسفانه کم‌کاری عده‌ای و نگرانی از سرنوشت آینده‌شان، باعث شده دست به کارهای غیراخلاقی در فضای بی‌سر و سامان مجازی زده و بی‌خردانه به جایگاه امام جمعه بتازند، غافل از اینکه مردم هوشمند بوده و سره را از ناسره تشخیص داده و وظیفه خود را به خوبی ایفا خواهند نمود.

در منطقه‌ای که در جغرافیای سیاست، به ناحق از نظر مسئولان دور افتاده و غبار محرومیت بر چهره‌اش نشسته و متأسفانه روزافزون است بی‌شک تلاش مجدانه و پیگیرانه حضرتعالی در خصوص رفع برخی از معضلات جدی شهرستان از قبیل مشکلات و تخلفات شورای شهر، جاده‌های مواصلاتی که به هیچ وجه امن نیستند و وعده‌های اجرا نشده برخی از مسئولان و طرد عده‌ای صاحب منفعت و ... باعث تلخ شدن اوقاتشان گشته است و آن‌هایی که توان عرض اندام در فضای حقیقی ندارند قلم‌های آغشته به حقد و کینه خود را در فضای مجازی همچون شمشیرهای زهرآگین به‌دست گرفته و هر چه توان دارند به سمت شما حمله‌ور شده‌اند و بی‌اخلاقی و عدم باور خود به یوم تبلی السرائر را به نمایش گذاشته‌اند.

اخلاق در منش سیاسی این جماعت نوکیسه و بی‌هویت لقلقه زبان است. از رفتار اخلاقی و کردار نیکو دم می‌زنند اما آنجا که منافعشان تهدید می‌شود مرزهای اخلاق را زیر پاهایشان لگدمال می‌کنند و ناجوانمردانه تهمت‌های ناروا می‌زنند. در این میان از دستگاه‌های قضایی و امنیتی نیز انتظار می‌رود در برابر تهاجم همه جانبه منافقان و کاسبان سیاسی و فرهنگی به جایگاه‌های محترم نظام و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و عوامل پشت پرده را شناسایی و برخورد قانونی کنند.

در پایان با الهام از آیات الهی، معتقدیم قطعاً وحدت جامعه مؤمنین در سایه ولایت الله، نیاز ضروری امروز و همیشگی همگان به خصوص جامعه مومنین شهر ما می‌باشد و ان‌شاءالله دلسوزان شهرستان تکاب از همه جناح‌های فکری و در هر جایگاهی، با همدلی برای رفع مشکلات شهرمان و ارتقاء وضعیت فرهنگی- اجتماعی آن کوشش نمائیم و این مهم جز با پشت کردن به وسوسه‌های شیاطین و اتحاد همگان میسر نخواهد شد.

 ضمن آرزوی بهترین‌ها برای همشهریان عزیز؛ امیدواریم با توکل به خداوند متعال و همدلی همگان در همه عرصه‌های زندگی موفق باشید و در خدمتگزاری به این مردم گرامی و تعالی دین مبین اسلام که از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گام های مستحکم و مستمری را بردارید.

  و من الله التوفیق

مجمع طلاب و فضلای شهرستان تکاب
 

واکنش تند نماینده تکاب در مجلس

شایان ذکر است، همایون هاشمی، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در مصاحبه با ایرنا تصریح کرده بود که این نامه فضاسازی معاندان کشور برای ایجاد مشکل در منطقه و تضعیف سرمایه اجتماعی بوده که با استفاده از فضای مجازی منتشر شده است و در خصوص جعلی بودن آن به هیچ وجه نباید شک کرد.

وی اضافه کرد: برخی افراد که خواهان توسعه منطقه نیستند، این گونه اقدامات ناصحیح را انجام می دهند تا بر مشکلات شهرستان اضافه کنند.

هاشمی بیان کرد: این اقدام برای تخریب چهره مسئولان طرح ریزی و اجرا شده است و مدیران ایمیدرو باید به آن رسیدگی کرده و تکذیبیه صادر کنند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با هدف تنویر افکار عمومی ادامه داد: «اعتبارهای اختصاص یافته به حوزه های عمرانی تکاب هنوز به طور کامل تخصیص نیافته است و در این شرایط آیا اختصاص ۵۵ میلیارد تومان به امام جمعه این شهرستان می تواند درست باشد؟ که غیرممکن است».

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha