جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه ساقط کردن پهباد آمریکا توانست قدرت بازدارنده ایران را به وضوح روشن کند، گفت: باید آفرین بر فرزندان سامانه پدافندی سوم خرداد سپاه گفت که با سامانه تمام ایرانی این کار بزرگ را کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تبریز، ضمن تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف برق، بیان داشت: در تابستان امسال باید با صرفه جویی در مصرف برق، از بروز خاموشی‌های سال گذشته جلوگیری کنیم. این صرفه جویی از مصلی شروع شود و لوسترهای وسط مصلی همین الان خاموش شود تا این صرفه جویی را از همین جا عملی کنیم.

وی برای جامه عمل پوشاندن به صرفهجویی برق، به مسئولان مصلی امام خمینی(ره) تبریز پیشنهاد داد لوستر بزرگ مصلی را خاموش نمایند که دقایقی بعد این لوستر خاموش شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰، اظهار داشت: ششم تیر سالگرد ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۰ توسط مزدوران استکبار است اما تقدیر الهی این بود که انقلاب اسلامی دوران اوج خود را با ایشان تجربه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از پنج شنبه‌های دو هفته گذشته بعنوان نماد عزت و اقتدار یاد کرد و گفت: یک هفته بعداز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن که مظهر قدرت و عزت ایران عزیز و جهان اسلام شد؛ ساقط کردن پهباد آمریکا توسط رزمندگان اسلام در سپاه همیشه قهرمان، بار دیگر آمریکا و ترامپ را تحقیر کرد.

وی افزود: با ساقط کردن پهباد آمریکایی در هرمزگان، اقتدار، قدرت بازدارندگی و عزت ایران به جهانیان نشان داده شد. آفرین بر بچه های سامانه پدافند "سوم خرداد" سپاه پاسداران.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی اقدام تروریستی علیه نفتکش‌های دریای عمان را بشدت محکوم می‌کند، گفت: جنگ‌طلبان و آتش افروزان، جمهوری اسلامی را متهم به حمله به نفتکش های دریای عمان می کنند در حالی که ایران همواره تلاش کرده مسیر نفتکش ها همواره امن بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه قوه قضاییه باید پناهگاه مردمی و مظهر عدالت باشد، خاطرنشان کرد: مهترین الزامات تحول عدالت بر اساس گام دوم انقلاب عبارت است از تدوین قوانین عادلانه و ایجاد ساختارهای عادلانه که برای اجرای آن نیازمندان مجریان عادل هستیم. 

وی با تأکید بر اینکه نهادینه شدن تقوا و عدل در قوه قضائیه لازم است، افزود:  کاهش اطاله دادرسی ها، رسیدگی سریع به پرونده ها همراه با دقت، برخورد قاطع با مفسدان و استفاده از نیروهای جوان الزامات تحقق تحول است. بعد از انتصاب آیت الله رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه، امیدی در مردم ایجاد شده است.

خطیب جمعه تبریز تأکید کرد: ابلاغ قانون رسیدگی به اموال مسئولین توسط رئیس قوه قضائیه در افزایش اعتماد مردم موثر بود و از طرف مردم آذربایجان از رئیس دستگاه قضایی نهایت تشکر را دارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار مشارکت حداکثری مسئولین، مردم، نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی در مبارزه با مواد مخدر لازم شد و عنوان کرد: ایران در دنیا بعنوان مبارزه کننده با اعتیاد و موادمخدر شناخته شده است. همسایگی ایران با افغانستان و پاکستان و عوامل دیگری چون توطئه دشمنان در رواج مواد مخدر در کشور تاثیر دارد.

وی در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت تکریم و احسان و نیکی به پدر و مادر گفت: نیکی به پدر و مادر به هیچ شرطی مقید نیست و این موضوع باید در این صورت انجام گیرد. احسان و نیکی به والدین ربطی به دین و ایمان آنها ندارد و چنانچه والدین بی دین هم باشند، رعایت احترامشان از سوی اولاد واجب است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نیکی به پدر و مادر تنها به زمان حیات آنها نباید معطوف نیست و باید بعد از وفات والدین باید در حق آنها احسان و نیکی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم احترام به پدر و مادر را پس از توحید و یکتاپرستی بهترین عبادات عنوان کرد و گفت: خشمگین کردن پدر و مادر از اعمال ناپسند در پیشگاه خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان اطاعت و جلب رضایت پدر و مادر را از وظایف اولاد برشمرد و افزود: در صورتی نباید از پدر و مادر فرمان پذیری کرد که امر آنها موجب گناه و معصیت الهی باشد. احسان و نیکی به پدر و مادر به وفور سفارش شده است اما احترام به مادر در برخی مواقع مهمتر از تکریم پدر ذکر شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha