جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مظاهری-مبلغ به زبان چینی

حوزه/ حجت الاسلام روح الله مظاهری کهرودی سال ۷۰ وارد حوزه شد و از ابتدا در کلاس های زبان شرکت کرد تا این که در کلاس زبان چینی در دفتر تبلیغات اسلامی به فعالیت پرداخت ...

خبرگزاری «حوزه» - اصفهان/ حجت الاسلام  روح الله مظاهری کهرودی سال ۷۰ وارد حوزه شد و از ابتدا در کلاس های زبان شرکت کرد تا این که در کلاس زبان چینی در دفتر تبلیغات اسلامی  ثبت نام کرد  او هم اکنون  پس از فراگیری زبان چینی در طول ۲ سال به ترجمه متون اسلامی در حد بضاعت خود می پردازد و بعد از آن تصمیم به کار تبلیغی روی افراد چینی زبان می گیرد، اما با توجه به عدم کمک از دستگاه ها به صورت خودجوش کارت پستال عکس و گل به همراه حدیث چاپ کرده و با جمع آوری شماره های همراه در فضای مجازی کار تبلیغی انجام می دهد.
 

وی با اشاره به اینکه چینی ها جزء گروه های پرجمعیت سفر به ایران در قالب توریست هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ذهنیت این افراد بر ایران مثبت است هرکس می خواهد زبان یاد بگیرد با اندکی دانش نسبت به زبان انگلیسی خیلی خوب می تواند که به سمت فراگیری زبان چینی برود.

این مبلغ زباندان با بیان اینکه ما تاکنون با ۲۳ هزار چینی ارتباط گرفته ایم، ابراز کرد: ما در فضای QQ شبکه مجازی چینی ها با میلیون ها نفر سر و کار داریم و با استقبال بی نظیر آنها روبرو شده ایم.

مظاهری کهرودی با اشاره به نیازهای جامعه شرق اظهار کرد: عمده نیازهای این افراد پیرامون وجود خداست و برای اثبات این امر باید با روحیه و حس با آنها صحبت کرد از طرفی وقتی با زبان چینی با آنها صحبت می کنیم برایشان بسیار جذاب است و اثر گذاری زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در دوره ما ۱۲ نفر فارغ التحصیل زبان چینی شدند، عنوان کرد: من روز به روز در این زمینه پیشرفت کرده ام (گرچه راه بسیار طولانی دراین عرصه در پیش رو هست ) خود با برپایی منابر چینی توانستم ارتباط خوبی با افراد چینی زبان برقرار کنم و اگر این زمینه حمایت شود که مبلغین صرفا این حرفه را دنبال کنند بسیار اثرگذار خواهد بود.

این مبلغ زباندان با اشاره به اینکه اگر یک نفر آماده هدایت باشد ما می توانیم راه را با زبان مادری به او نشان دهیم، افزود: باوجود فاصله جغرافیایی زیاد بین کشور ما و چین  ما میتوانیم با استفاده از فضای مجازی براحتی با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان ضرورت ایجاد انگیزه برای فراگیری زبانهای خارجی برای طلاب عنوان کرد: یکی از رفقای ما لیدر توریست های جهانگردی است که از طریق بنده متون اسلامی را دریافت کرد و چنان علاقمند شد که این متون را با خود همراه کرد.

 


 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha