شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تا

حوزه/ مدیرکل زندان‌های استان قم، از ایجاد مدارس قرآنی در زندان‌های استان قم خبر داد و گفت: ۳۶۰ زندانی درزمینهٔ حفظ قرآن فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی تهامی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: در هفته‌ جاری که به نام هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است برنامه‌های فرهنگی متنوعی در زندان‌های قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در زندان‌ها از جمله برنامه‌های سازمان زندان‌ها در هفته قوه قضائیه است که با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهامی افزود: این مسابقات برای پرسنل و سربازان وظیفه نیز برگزار شد که به نفرات برتر جوایزی نیز اهدا شد.

وی بابیان این‌که در ماه مبارک رمضان روزانه یک زندانی آزاد شد، ابراز داشت: البته کمک‌های مردمی انحصار به گل‌ریزان نیست و در ماه‌های دیگر سال نیز خیرین کمک می‌کنند.

مدیرکل  زندان‌های استان قم به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: در هفته جاری مراسم‌های انس با قرآن در زندان‌ها برگزار خواهد شد و علاوه بر این تجلیل از خانواده‌های شهدا را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بند قرآن داشتیم که امسال تبدیل به مدرسه‌ قرآنی شده و در رشته‌های مختلف، زندانیان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهامی تصریح کرد: در رشته حفظ 360 نفر از زندانیان حضور داشتند و علاوه بر این 2100 نفر از زندانیان در آموزش قرآن شرکت کردند.

 وی خاطرنشان کرد: 3852 ختم قرآن در ماه مبارک رمضان در زندان‌ها انجام شد و علاوه بر این 456 نفر در مدرسه قرآنی حضور دارند.

مدیرکل زندان‌های استان قم بیان داشت: علاوه بر این زندانیان استان در مسابقه ستاد اقامه نماز شرکت کردند که یک‌سوم آمار کل شرکت‌کنندگان را زندانیان و کارکنان اداره کل زندان‌های استان قم تشکیل می‌دادند.

وی برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: کلاس‌های مختلفی در زندان‌ها برای زندانیان برگزار و کارنامه و مدرک معتبر به آن‌ها داده می‌شود تا در زمان پایان محکومیت خودشان بتوانند در جامعه اشتغال ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهامی به آزادی زندانیان با دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: امسال 2125 نفر مشمول عفو رهبری شدند که نزدیک به نیمی آن‌ها آزاد و 586 نفر با این حکم تخفیف گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: آمار برگشت مجدد در سال گذشته 33 درصد بود اما امروز 14 درصد برگشت مجدد به زندان داریم البته در زندان‌هایی که فعالیت‌هایی مانند امور قرآنی انجام‌شده برگشت به زندان در این زندان‌ها کاهش چشمگیری پیداکرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha