جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تابلوهای اسلام هراسی در بلواری در لاوال کانادا پیدا شدند

حوزه/ تابلوهایی با شعارهای ضداسلامی که در بلوار شهر لاوال در جنوب غربی کبک نصب شده بودند، سبب آغاز تحقیقاتی از سوی پلیس شدند. استان کبک در کانادا در سال های اخیر به خاطر اسلام هراسی خبرساز بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  citynews، پس از پیدا شدن شعارهای ضدمسلمانی بر تابلوهای بلواری در شهر لاوال، واقع در جنوب غربی کبک در کانادا، پلیس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

در این تابلوها مسلمانان «تروریست» و اسلام «عامل به خطر افتادن امنیت ملی» توصیف شده اند. گفتنی است این تابلوها 21 ژوئن در بلوار پیدا شده اند و پس از کشف توسط ماموران پلیس جمع آوری شدند.

اداره پلیس لاوال اعلام کرده که ماموران انگشت نگاری و جرم شناسی را برای جمع آوری مدارک به محل اعزام کرده است و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

 

گفتنی است لاوال شهری است در کشور کانادا در جنوب غربی کبک. این شهر چهاردهمین شهر بزرگ کانادا است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۳۶۸،۷۰۹ نفر بوده‌است و طبق برآوردها جمعیت آن در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۳۹۸،۶۶۷ نفر تخمین زده می‌شود.

کبک یکی از استان های فرانسوی زبان در کانادا می باشد که در سال های اخیر به سبب قدرت پیدا کردن حزب اسلام هراس، خبرساز شده است. قانون سکولاریسم «منع نمادهای مذهبی در محل کار» با نام قانون 21 که به تازگی در کبک به تصویب رسیده است، نگرانی ها و اعتراضات گسترده ای را به همراه داشته است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha