پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علیزاده

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد از ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در سال رونق تولید در مناطق شهری و روستایی ویژه نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید یکی از برنامه های اجرایی این نهاد را ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد اعلام کرد و افزود:  سال گذشته حدود دو هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد.

ویادامه داد: در سال گذشته ۷۲ درصد طرح ایجادشده مربوط به طرح‌های خودکفایی، ۲۴ درصد توان‌افزایی، چهار درصد کارانگیزی و کارفرمایی و ۴۱۳ مورد اعطای وام مجدد برای توسعه کار به مددجویان تحت حمایت بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خیمنی(ره) یزد ادامه داد: این مشاغل شامل 612 مورد در بخش خدمات، ۶۴۳ مورد دام‌پروری، ۲۳۵ مورد کشاورزی، ۲۱۴ مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی، ۱۷۸ مورد صنایع‌دستی و یک مورد شیلات بوده است.

علیزاده تصریح کرد: ۴۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان وام اشتغال طی سال ۹۷ به مددجویان کمیته امداد استان یزد و اقشار نیازمند اعطا شد که از این تعداد وام اعطایی ۵۳ درصد تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، ۲۳ درصد از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، ۱۳ درصد از محل صندوق توسعه ملی، ۶ درصد به‌صورت تلفیقی از منابع بانکی وامدادی و پنج درصد سایر منابع پرداخت‌شده است.

وی اضافه کرد: ۱۳ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی در بخش خدمات، ۱۷ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان دام‌پروری، پنج میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان کشاورزی، سه میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان فعالیت‌های صنعتی و معدنی، ۸۴۷ میلیون تومان صنایع‌دستی و ۵۰ میلیون تومان سایر بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد گفت: مبلغ وام پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۴۵ درصد رشد داشته است و تعداد تسهیلات اعطایی نیز بیش از ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علیزاده اذعان کرد: سال گذشته دو هزار و 240  مددجوی این نهاد از آموزش‌های شغلی در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال بهره‌مند شدند که هزار و 448 نفر از حرفه آموزان زن و ۷۹۲ نفر مرد بودند.

وی تصریح کرد: ۶۴ درصد آنان ساکن شهر و ۳۶ درصد در روستا سکونت دارند و در این مدت ۱۳۸ نفر از کارجویان تحت حمایت در قالب طرح کاریابی مشغول به کار شدند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد بر ضرورت اشتغالزایی در روستاها تأکید کرد و افزود: مددجویان مستعد بخش روستایی از تسهیلات برای طرح های کشاورزی، دام پروری و مشاغل قابل اجرا بهره مند می شوند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha