جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سریال گاندو

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: سریال "گاندو" از حیث پرداخت فرمی و محتوایی و به خصوص جذب مخاطب ، نمره قبولی دریافت کرد و به عنوان یک سریال شاخص می تواند به الگویی در این زمینه در رسانه ملی مطرح شود.

حجت الاسلام سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تقدیر از عوامل و سازندگان سریال خوب و جذاب "گاندو" اظهار داشت: حقیقتاً و به دور از هر گونه اغراقی، سریال گاندو در میان سریال هایی که اخیراً تولید و پخش شده ، اثری است دارای ارزش های نسبی خوب که توانست مخاطب را جذب کند به این معنا که او را دست کم نگرفته و در عین حال دارای پیچیدگی های دراماتیک مناسبی در بستر روایت یک داستان ضدجاسوسی بود.

وی افزود: صدا و سیما بی شک با تولید و پخش این گونه سریال ها در رقابت با رسانه های رقیب به خوبی می تواند به جذب مخاطبان انبوه بپردازد و نظر مساعد منتقدان و کارشناسان را نیز به طور نسبی جلب کند.

وی گفت: عوامل سازنده سریال گاندو، با پرداخت درست مضمونی و نیز از حیث فرمی ، کار قابل قبولی را ارایه کردند که مشاهده کردیم نظر عام و خاص را به خود جلب کرد، هر چند که به جهت موضوع خاص سیاسی اش، تا حدی جنجال ساز هم شد.

این کارشناس و منتقد حوزوی همچنین اضافه کرد: سریال گاندو از آن دست اتفاقاتی است که کمتر در صدا و سیما دیده می شود به خصوص در سال های اخیر که سریال های نمایشی تولید رسانه ملی به نسبت دهه های گذشته، اُفت چشمگیری هم داشته است.

وی ادامه داد: ارزش های سریال گاندو به گونه ای است که به نظر من می تواند در آینده، به یک الگو در این گونه سریال سازی تبدیل شود، به شرط آن که حمایت های مادی و معنوی از این دست آثار کماکان وجود داشته و بلکه تقویت گردد.

حجت الاسلام آتش همچنین بیان داشت: این سریال به عنوان یک اثر امنیتی و جاسوسی دارای نقاط عطف گره افکنی و گره گشایی مناسبی بود که باعث می شد مخاطب پیگیر قسمت های بعدی باشد ، هر چند که این سریال از منظر دراماتیک قصه با وجود توفیقات خوب، در برخی قسمت ها یک مقدار ضعف هایی هم داشت.

وی گفت: یکی دیگر از ایرادات سریال این بود که در برخی قسمت ها، اقدامات امنیتی صورت گرفته تا حدودی سطحی و دم دستی بود و و حال آن که در سریال هایی از این نوع باید دقت بیشتری در جزییات صورت بگیرد و کارگردان مراقب این مباحث هم باشد.

منتقد سینما و تلویزیون یادآور شد: از سویی نیز گاهی در شخصیت پردازی ها، نقص هایی به چشم می خورد که باید کارگردان که زحمت زیادی هم برای تولید این اثر کشیده بود، به آن توجه می کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha