جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوی مسلمان در ۳ سال گذشته نشست های «ملاقات با یک مسلمان» برگزار کرده است

حوزه/ یک بانوی مسلمان آمریکایی نشست های «ملاقات با یک مسلمان» را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و در سه سال گذشته بیش از ۲۰۰ رویداد مشابه در شهرهای مختلف آمریکا برگزار کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، معینا شحیق زمانی که در سال 2016 نشست های «ملاقات با یک مسلمان» را آغاز کرد، هدفش مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی بود که در رسانه های جمعی به چشم می خورند. و وی در سه سال گذشته هنوز امیدوار است بتواند به این هدف دست یابد.

شحیق در این رابطه گفت: تحقیقات دائما می گویند که برخی مردم هنوز یک مسلمان را هم ملاقات نکرده اند. من می خواهم که آن مسلمان باشم. به همین جهت نیز قدم نخست را برداشتم تا غیرمسلمانان را ملاقات کنم. در نخستین نشست ما بیش از 100 نفر شرکت کردند.

شحیق این ابتکار را خودش آغاز کرد. وی در روزنامه محلی تبلیغاتی گذاشته و از غیرمسلمانان خواست به صرف قهوه برای ملاقات با یک مسلمان حضور یابند.

شحیق افزود: سوءبرداشت ها همه این است که مسلمانان آدم های بدی هستند. همه مسلمانان افراطی هستند. بسیاری این حرف را بدون رودرواسی به من گفته اند. من نیز در حرف هایم داعش را با مسیحیان افراطی مقایسه می کنم.

این بانوی مسلمان در ادامه گفت: من می گویم که دیدگاه هایتان را به ما نشان دهید. در هر قومیت و نژادی آدم های بد هست. و در هر گروهی شخصیت های افراطی وجود دارند، نباید همه را به یک چوب راند.

یکی از غیرمسلمانانی که با وی ملاقاتی داشته اند می گوید: بسیاری از ما چیزی نمی دانیم. خوب است زیرا قادریم از زبان یک مسلمان فعال و مومن بشنویم.

آلیس کارول یکی از میهمانان نشست های او نیز می گوید: مسلمانان حمایتی که لیاقتش را دارند دریافت نمی کنند. و به نظر من خوب است او این نشست ها را برای ترویج فرهنگ و اینکه یک مسلمان قوی باشد برگزار می کند.

گفتنی است با گذشت 3 سال این زن مسلمان تاکنون بیش از 200 گردهمایی در ده ها شهر مختلف تشکیل داده است. بسیاری سازمان ها و گروه های اسلامی در آمریکا و اروپا در حال برپایی رویدادهای مشابه برای برطرف کردن سوءبرداشت های ضداسلامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha