جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارشناسان و متخصصان حوزوی فعال در حوزه حج و زیارت با حجت الاسلام والمسلمین نواب

حوزه/ در ارتباط با حج نگرانی هایی در مسائل چون سلامت، خدمت و... حجاج وجود دارد و اگر و هم فکری کشورهای اسلامی باشد، همه مشکلات حجاح از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب پیش از ظهر امروز در نشست علمی «مسلمانان عراق حج و حرمین شریفین» که در پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد، گفت: امروز یکی ازمسائلی که لازم است درباره آن اشاره و به آن رسیدگی کرد، در ارتباط با خادمین، حجاج و حرمین شریفین می باشد، این مسئله سالهای مغفول مانده است.

 نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به موضوع نشست افزود: در گذشته و در دوران بنی امیه و بنی مروان برخورد با مسئله حج و حرمین شریفین به صورت گزینشی بوده است و توجه چندانی به اهمیت این مسئله نداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب اظهار داشت: حتی در دوران بنی عباس در 12 دوره حج تعطیل بوده است و این مسئله نشان از برخوردهای گزینشی با موضوع حج بوده است.

وی بیان کرد: سالهای متمادی  به دلایلی مانندحمله مغول، حضور مخالفین، ترس و ناامنی از مسیر، اختلافات عقیدتی در کشور عراق و عربستان حج تعطیل بوده است، ولی امروز اوضاع حج با گذشته فرق کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: امروز یکی از عمده دلایل تعطیلی حج را باید در کشور عربستان جستجو کرد. در عربستان حاکمانی مانند بنی مروان و ... بوده و مخالفت و دشمنی هایی با اهل بیت(ع) وحضرت علی(ع) داشتند که در عراق بوده است.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: امید است کشورهای اسلامی با وحدت،   به حقوق خود در ارتباط با مسئله حج برسند. در ارتباط با حج نگرانی هایی در مسائل چون سلامت، خدمت و... حجاج وجود دارد و اگر و هم فکری کشورهای اسلامی باشد، همه مشکلات حجاج از بین خواهد رفت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha