جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ب

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ضمن حمایت از برگزاری مراسم‌های مختلف درزمینهٔ عفاف و حجاب گفت: شخصیت معنوی و علمی حضرت معصومه (س) در همایش‌ها و برنامه‌های عفاف و حجاب تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، بابیان این‌که مسئله عفاف و حجاب جزء مسائل ضروری اسلام و نظام است، اظهار داشت: حرمت انسان، حرمت بانوان و شخصیت بانوان درگرو رعایت حجاب و عفاف است و نباید بانوان از این مهم غافل شوند.

وی ادامه داد: هر چیزی حدی دارد خداوند متعال هیچ‌چیزی را بدون حد نیافریده است، همه‌چیز حد و اندازه دارد حتی جنسیت نیز حد دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی بابیان این‌که اگر حجاب و عفاف از بین برود چه فرقی بین انسان و حیوان وجود دارد، بیان داشت: در حیوانات حجاب و عفاف مطرح نیست اما برخلاف حیوانات انسان‌ها قانون‌مند‌است اگر بنا شد انسانی که خداوند برای هدایت آن 124 هزار معلم و مربی فرستاده ارزش‌های مورد تأکید خدا را رعایت نکند دیگر چه فایده‌ای دارد.

 وی ادامه داد: وجود مقدس این انبیاء و معلمان برای تعیین حدود و قوانین و تعیین وظایف انسانی بوده است و نباید تحت تأثیر برخی از القائات کاذب از فرمان‌های خداوند سرپیچی کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: حجاب نص صریح قرآن است به‌طوری‌که خداوند در سوره نور آیه 32 می‌فرماید: پیغمبر بگو به زن‌ها حجاب و عفاف خودشان را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: حجاب یک امر و دستور است مانند دستور نماز، روزه و حج است به‌عنوان‌مثال اگر کسی بگوید من حج یا روزه را قبول ندارم این فرد مرتد است، در مسئله حجاب نیز به همین صورت است اگر کسی بگوید حجاب را قبول ندارم این فرد مرتد و بی‌دین شده است و مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی ابراز داشت: در آیه 55 سوره احزاب خطاب به پیغمبر آمده است به زنان و دختران بگویند پوشش سرا سری را برای خودشان داشته باشند.

وی با انتقاد از بی‌حجابی تأکید کرد: این‌طور نمی‌شود که کسی بگوید من مسلمانم اما قرآن را قبول ندارم یا بگوید من مسلمانم اما حجابم را رعایت نمی‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی بیان داشت: اگر قرار بود بی‌حجابی شخصیت بیاورد خواهران و زنان شاه باید در ثبت تاریخ می‌شدند، درحالی‌که تاریخ نشان می‌دهد بانوانی در تاریخ ثبت شدند که مانند حضرت فاطمه معصومه (س) اسوه عفاف و حجاب بودند.

 وی ادامه داد: بانوان ایرانی که افتخار می‌کنند در انقلاب نقش بسزایی دارند عزت خودشان را به تبلیغات شوم دشمنان نفروشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha