پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فاطمه ستاری نوید

حوزه/ فاطمه ستاری‌نوید گفت: عده‌ای با نوشتن مقاله و سخنرانی می‌خواهند آستانه تحمل جامعه را نسبت به بی‌حجابی بالا ببرند

فاطمه ستاری‌نوید، رئیس سازمان بسیج جامع زنان سپاه انصارالحسین(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان اظهار کرد: طرح برخی مباحث در مورد حجاب اجباری بعد از گذشت 40سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تعجب‌آور است، چراکه حجاب از مسلمات فقه اسلامی  است.

وی ادامه داد: نظامی که متصف به کلمه مبارک اسلامی است، تمکنی است که خداوند به بندگان مؤمن در این دوره عطا کرده است و باید بدانیم که در جامعه اسلامی تظاهر به گناه، جرم است در زندگی شخصی و در خانه‌ها اگر فرد به حقوق دیگران متعرض نشود، کسی در کار او دخالتی ندارد

ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند آستانه تحمل جامعه را نسبت به بی‌حجابی بالا ببرند و با مقاله و سخنرانی حساسیت‌ها را کم کنند در حالیکه میدان بحث علمی درباره حجاب، محیط‌های آکادمیک و حوزوی و نشریات تخصصی است نه عمومی.

عفاف و حجاب صیانت از حریم زن است

وی گفت: زن در غرب به ابزاری برای کسب درآمد تبدیل شده است اما اسلام برای زن یک مقام عالی قائل است و عفاف و حجاب نییز برای صیانت و حفظ حریم زن است.

رئیس سازمان بسیج جامع زنان سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خداونددر قرآن کریم، تصریح کرد: دو نمونه از زنان پاک و بهشتی و هینطور دو نمونه از زنان بد و اهل جهنم را مثال زده است  دقت در این آیات و زندگی این زنان برای همه درس‌آموز است

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم دو زن بهشتی را تمجید کرده است، عنوان کرد: یکی همسر فرعون است که حاضر شده از آن موقعیت و کاخ دل بکند و به خاطر خداوند بالای دار رفت و دیگری حضرت مریم است که از نظر تقوا و پاکی به جایی رسید که خداوند او را برای همه مردم مثال می‌زند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر خداوند دو زن دیگر را مثال می‌زند که با وجود اینکه همسر پیامبر خدا بودند، اما از مصاحبت با این اولیای الهی سودی نبردند و عاقبت آنها جهنمی شدن است.

ستاری‌نوی درباره دیدگاه اسلام به زنان، گفت: از نظر اسلام زن مانند مرد یک انسان به تمام معنا است و در انسانیت او هیچ نقصی وجود ندارد و از افتخارات زنان همین بس که خداوند در قرآن کریم یک سوره کامل درباره آنها به نام سوره نساء نازل فرموده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha