پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ یحیی پروین

حوزه/ مدیر موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا گفت: امسال با توانمندی روزانه ۱۵ هزار پخت غذای گرم در کربلا مستقر خواهیم شد، همچنین اسکان برای خواب نیز از ظرفیت هزار نفر به دو هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام شیخ یحیی پروین عصر امروز در جلسه ای اعضای هیئت‌امنا، جمعی از خادمان و همیاران موکب با معاون استاندار فارس که در استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی موکب در چهار محور موکب برون‌مرزی و دروت مرزی، فعالیت‌های جهادی در بین عشایر، موسسه خیریه و فعالیت‌های فرهنگی تعریف‌شده است، اظهار داشت: موکب عشایری قشقایی‌ها در دو مناسبت اربعین و شهادت امام کاظم(ع) در کشور عراق و در پنج مناسبت در ایران حضور خواهد داشت.

وی بابیان اینکه موکب عشایری قشقایی‌های ایران جزو نخستین موکب‌هایی بوده که اعلام آمادگی برای حوادث غیرمترقبه مانند سیل اخیر و زلزله کرمانشاه کرده است، افزود: این موکب حضور فعالی در استان‌های کرمانشاه و خوزستان داشته است.

مدیر موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا تصریح کرد: معاونت فرهنگی موکب پس از تشکیل کمیته فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری ازجمله برگزاری بزرگداشت مفاخر ایل قشقایی، حمایت و چاپ از کتب فرهنگی و مذهبی قشقایی و غیره را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی به فعالیت‌های موکب عشایری قشقایی‌ها در کربلا اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته با توانمندی 45 هزار پذیرایی در کربلا مستقر شدیم که 11 موکب عراقی را نیز در تجهیز کمک کردیم، امسال نیز امید است با تشکیل کمیته جوانان بتوانیم سفره همدلی را هرروز با حضور مسئولان مواکب عراقی و ایرانی به میزبانی موکب قشقایی‌ها مانند ادوار گذشته داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شیخ پروین در ادامه ابراز کرد: امسال با توانمندی روزانه 15 هزار پخت غذای گرم در کربلا مستقر خواهیم شد، همچنین اسکان برای خواب نیز از ظرفیت هزار نفر به دو هزار نفر خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha