جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زاکزاکی

حوزه/ دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با صدور بیانیه ای مردم پاکستان را به حضور در راهپیمایی روز جمعه در حمایت از شیخ زکزاکی دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با صدور بیانیه ای زندانی ساختن شیخ زاکزاکی را غیر قانونی و ضد حقوق بشر دانست و خواستار آزادی فوری وی از زندان حکومت نیجریه شد.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین ناصر عباس جعفری در ادامه گفت: دولت نیجریه از چهار سال پیش یک شخصیت برجسته دینی و بی گناه را به خاطر خوشحال کردن استعمار در زندان انداخته است. شیخ زاکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه است که هزاران طرفدار در سراسر جهان دارد و به همین خاطر مردم پاکستان فردا پس از نماز جمعه در سراسر پاکستان برای آزادی وی تظاهرات خواهند کرد.

وی خواستار تشکیل کمیته بررسی وضعیت شیخ زاکزاکی توسط سازمان های حقوق بشر شد و گفت: در سال 2015 در نیجریه بدترین ظلم توسط ارتش این کشور به شیعیان روا شد و در نتیجه این ظلم ارتش نیجریه، فرزندان شیخ زاکزاکی شهید و شیخ با همسرش دستگیر شده و در زندان هم بدترین ظلم را علیه این رهبر دینی انجام دادند.

وی افزود: دادگاه های عالی کشور نیجریه چندین بار حکم بی گناه بودن شیخ زاکزاکی را اعلام کردند، اما دولت و ارتش نیجریه به خاطر فشارهای خارجی از آزاد کردن این رهبر دینی می ترسند و ما از دولت پاکستان هم می خواهیم از دولت نیجریه بخواهد که شیخ زاکزاکی و همسرش که هیچ جرمی علیه وی ثابت نشده است را فورا آزاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha