جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 498790
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
تجمع حوزویان در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سید کاظم مرعشی، آیت الله میرزا حسنعلی مروارید و آیت الله شیخ ابوالحسن شیرازی با عنوان «یاران انقلاب» در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی سید کاظم مرعشی، آیت الله میرزا حسنعلی مروارید و آیت الله شیخ ابوالحسن شیرازی با عنوان «یاران انقلاب» در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله گرامی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی آیت الله مرعشی و با بیان اینکه دو برادر مرعشی از کسانی بودند که در درس مرحوم آیت الله العظمی بروجردی اشکال علمی ارائه می کردند، گفت: این دو برادر قصد داشتند به نجف هجرت کنند ولی بعد از اینکه آیت الله بروجردی در قم درس را شروع کردند، از رفتن به نجف منصرف شده و در درس ایشان حضور یافتند.

وی در ادامه از وظیفه و مسئولیت دشوار و سنگین مجتهد در ارائه رساله فقهی گفت و یادآور شد: برخی از علما به همین علت رساله ارائه نکردند و به مسائل مرتبط با جامعه روی آورده و به خدمت اجتماعی پرداختند و بعضی نیز با وجود سنگینی این وظیفه، نسبت به آن اقدام کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خواب یکی از اساتید که علما یک به یک و با معطلی در حال پاسخگویی به امام صادق (ع) دید ولی صف مربوط به اباعبدالله (ع) معطلی نداشت، ابراز کرد: گر چه شهدا به دنبال مداد علما هستند ولی به هر حال مسیرآنان راه گشا بوده و طریق امام حسین (ع) را طی کرده اند.

وی با توصیه بر فراموش نشدن روضه خوانی در منازل و کسب برکت آن، خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله مرعشی در بُعد علمی و عملی الگو بود و قرائت زیارت عاشورا ترک نمی شد.

آیت الله گرامی یادآور شد: سه روز زیارت عاشورا پی در پی آثار و برکات زیادی دارد و مداومت در دعای توسل نیز برای حل مشکل و در امور زندگی، موثر است.

وی همچنین به جوانان سفارش کرد که قدر دوران جوانی برای علم آموزی و عبادت را بدانند و متوجه باشند که جایگاه علم و عالم بسیار بالاست.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر علمای یادشده،‌ نام و یاد عالمانی چون آیات و حجج اسلام و المسلمین مرحوم میرزاجواد آقا تهرانی، عباس واعظ طبسی، شهید هاشمی نژاد و ... که همراه با حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در خط مقدم انقلاب در مشهد حضور داشتند، گرامی داشته شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha