سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در همایش ملی نقش نخبگان حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بقاع متبرکه منشاء برکات معنوی و فرهنگی بسیاری برای کشور هستند و می توان بیش از پیش این ظرفیت های فرهنگی را فعال کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان البرز که با محوریت امامزادگان یحیی، بی بی شهربانو و بی بی سکینه(ع) در روستای دوزعنبر برگزار شد، اظهار داشت: 10 هزار و 615 امامزاده در 8 هزار  15 بقعه جمهوری اسلامی وجود دارد که هر کدام از این بقاع متبرکه منشاء برکات معنوی و فرهنگی بسیاری برای کشور هستند و می توان بیش از پیش این ظرفیت های فرهنگی را فعال کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا 30 سال پیش بیش‌از 50 میلیون سید در سراسر جهان وجود داشته است، تصریح کرد: عمده این افراد در غرب آسیا و بخش دیگری از آن‌ها در شمال غرب آفریقا، شرق آسیا و جنوب آفریقا مستقر هستند. تأثیرگذاری و اهمیت سادات در جهان غیر قابل انکار است. شیخ معروف زکزاکی به تنهایی موفق شد تا 25 میلیون نفر را در نیجریه شیعه کند؛ همچنین بزرگترین و تأثیرگذارترین فرماندهان انقلاب الجزایر جزو سادات بودند.

وی با این بیان که قدردان خادمین بقاع متبرکه هستیم، گفت: ظرفیت های فرهنگی امامزادگان بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مردم در بقاع متبرکه احساس آرامش می‌کنند چرا که این اماکن کانالی برای ارتباط با خداوند است؛ آثار و برکات بقاع متبرکه برای مردم قابل درک است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم، حفظ بقاع متبرکه و نگهداری از این اماکن را یک وظیفه مهم برای خادمین مجموعه برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری آثار و آنچه که تحت عنوان موقوفات است از دیگر وظایف خادمین به شمار می‌آید چرا که موجب می‌شود مردم بیش از پیش به عمل وقف تشویق شوند. باید دقت شود تا موقوفات دقیقا در محل مورد نظر واقف صرف شود که این امر علاوه بر تکلیف شرعی بودن، اعتماد عمومی مردم را هم به همراه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنان خود به تاریخ حضور امام رضا(ع) در ایران اشاره کرد و افزود: اغلب امامزادگان با توجه به حضور امام رضا (ع)  در ایران اقدام به طی مسیر طولانی مدینه تا خراسان کردند از همین رو تعداد امامزادگان در کشور قابل توجه است و حضور این شخصیت های جلیل القدر بستری برای آشنایی مردم ایران با فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و عمیق شدن ریشه های تشیع در این خطه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha