جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی همدانی - امام جمعه کرج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی از نمایندگان مجلس استان البرز درخواست کرد تا به مساجد استان بروند و در رابطه با عملکرد و اقدامات خود در طول این دوره فعالیت، به مردم گزارش عملکرد دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان اینکه مهلت 60 روزه ایران در رابطه با تعهدات اروپایی‌ها در برجام به پایان رسید، گفت: طرف های مقابل  ایران در برجام جنجال به پا کردند تا ایران را ناقض این تعهدنامه معرفی کنند؛ تهدید کردن و ترساندن مسؤولان ما در دستور کارشان بود تا ایران را متعهد به برجام نگهدارند. 

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل با داشتن صدها کلاهک هسته‌ای برای جهان و منطقه خطرناک هستند، بیان کرد: اقدامات اخیر پسابرجامی ایران را خطرناک می دانند و آمریکا از انگلیس، آلمان و فرانسه درخواست کرده است تا تحریم‌ها علیه ایران برگردانده شود؛ شما تحریمی را بر نداشته اید که ما نگران باشیم تحریم باز می گردد! اروپایی ها بدانند تا به تعهداتشان در برجام عمل نکنند ایران گام‌های بلندتری بر خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه ادامه راهبرد مقاومت رمز موفقیت کشور است، افزود:در موضوع برجام هم آمریکا همچون 40 سال گذشته مجبور به عقب نشینی می‌شود. 

خطیب نماز جمعه کرج تاکید کرد: نباید دستورات و فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با اروپا نادیده گرفته شود. برای ایجاد تعامل دوباره با اروپا باید سیاست‌های قاطعی مدنظر قرار گیرد و شروط تعیین گردد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اظهار کرد: یک سال و دوماه از انجام دستورات و فرامین رهبری عقب افتاده ایم و امروز باید برای جبران عقب افتادگی‌ها تلاش شود. اجازه نمی‌دهیم که اروپا برای راکتور اراک تصمیم‌گیری کند؛ شب‌های گذشته مطالبی از آقایان در خبرها مشاهده کردم که لازم به تذکر می‌دانم هرچه سریع‌تر برای نوسازی راکتور آب سنگین اراک اقدام کنند تا به نتیجه مناسب و قطعی برسیم.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کرد اگر از برجام خارج شود ملت ایران تسلیم می‌شوند و هر آنچه آنان بخواهند انجام می‌دهند. البته ایران در رابطه با موضوع برجام بیش از اندازه صبوری کرد و ادامه یک تعهد یک جانبه معقول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: ارزش و کرامت انسان‌ها توسط حجاب حفظ می‌شود؛ حجاب محدودیت نیست و منافاتی با آزادی افراد ندارد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه سلامت روانی و اخلاقی جامعه با حفظ حجاب تحقق می‌یابد، ادامه داد: دشمنان ملت ایران، تمام همت و تلاش خود را برای از بین بردن حجاب و عفت خانواده‌ها بکارگرفته‌اند و باید هوشیار باشیم و باید با این اقدامات مقابله کنیم.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه باید مؤمنین در موضوع حجاب نصیحت و تذکر دهند اظهار کرد: اگر گروهی به اسم آزادی سعی در از بین بردن نسل متدین کشور داشته باشند و از گروه خاصی فرمان بگیرند باید مورد تذکر جدی قرار گیرند وما نیز موظفیم در مقابل آن‌ها هوشیارانه عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه گفت: نباید از مسائل مهمی که هنجارشکنی به‌شمار می‌آید غافل شویم. وظیفه همه ما در مقابل حجاب و حفظ ارزش‌های اسلامی تبیین و تعریف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد تأسیس شورای نگهبان به دستور حضرت امام خمینی (ره)، بیان کرد: این شورا 40 سال است که بدون وقفه و با اهتمام و دلسوزی از آرمان و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده است.

به گفته امام جمعه کرج، شورای نگهبان با شکیبایی و دقت کامل رفتار کرده است تا احکام قانونی اجرایی شود، البته در تمامی گروه‌ها نقض و اشتباه وجود دارد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به انتخابات شاهد اظهارات حنجره‌های آلوده‌ای هستیم که اقدام به تبلیغات منفی علیه این نهاد اثرگذار می‌کنند در حالی که شورای نگهبان با هوشیاری با آن‌ها مقابله می‌کند و تا سرحد امکان اجازه نمی‌دهد هیچ ناخالصی به عرصه‌های نظام وارد شود.

امام جمعه کرج اعلام کرد: شورای نگهبان طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند و طبق شرایط در رابطه با تأیید یا رد صلاحیت آن‌ها گزارشی رد می‌کند.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌ها در رابطه با حال وخیم شیخ زکزاکی و همسر وی گفت: گفته می‌شود این زوج دچار مسمومیت شدید شدند، باید برای بهبود حال آن‌ها اقدامی کرد در حالی‌که بسیاری از افراد دنبال حذف آنان هستند؛ از کنفرانس اسلامی می‌خواهیم بهبود حال شیخ و همسرش را از حاکمان نیجریه مطالبه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به سفر شیخ زکزاکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران اشاره کرد و یادآور شد: وی در پی این سفر امام خمینی (ره) را به عنوان رهبر خود پذیرفت و پس از آن به نیجریه بازگشت و هزاران نفر را شیعه کرد؛ باید قدردان این شخصیت بی‌نظیر باشیم.

این استاد حوزه در ادامه به تولید برخی آثار تلویزیونی توسط فیلم سازان ارزشی اشاره کرد و گفت: عده‌ای این فیلم ها را نپسندیدند و جالب است که اعلام کردند بدون اینکه فیلم  را ببینند مخالف آن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی توضیح داد: باید اجازه دهیم نیروهای ارزشی کار خود را انجام دهند. ساخت یک فیلم با داستانی واقعی با ساخت یک مستند متفاوت است و مردم این را درک می‌کنند.

وی افزود: جریان نفوذ و وادادگی برخی مسؤولان و تلاش سربازان بی‌ادعا در این فیلم کاملا مشهود بود و مردم آنچه را که لازم بود از فیلم برداشت کردند.

امام جمعه کرج هنر را یک وسیله برای درک درست از سیاست دانست و ادامه داد: این سریال به شفاف سازی در رابطه با بسیاری از مسائل خوب عمل کرد و این آگاهی به دست آمده از فیلم حق مردم است.

وی در ادامه از نمایندگان مجلس استان البرز درخواست کرد تا به مساجد استان بروند و در رابطه با عملکرد و اقدامات خود در طول این دوره فعالیت، به مردم گزارش عملکرد دهند.

وی با اشاره به سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) اعلام کرد: طی دوران زندگی ایشان گرایش مردم نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر شده بود و تاریخ اسلام بیان می‌کند طی این دوران مذهب شیعی گسترش یافته بود.

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان کرد: اقدامات مناسب امام رضا (ع) منجر به تبیین نیاز مردم جامعه به وجود ولایت شد؛ همچنین شناساندن نقش امام در جامعه در دوره امام رضا(ع) به ثمر نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha