پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس آرشیوی از مسجدی در آمریکا

حوزه/ نخستین مسجد سانتا باربارا در کالیفرنیا که ۲۰ سال به خاطر سنگ اندازی ها ساخت آن به تعویق افتاده بود بالاخره ساخته شد و توسط اعضای جامعه مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از keyt، نخستین مسجد شهر سانتا باربارای در ایالت کالیفرنیای آمریکا بالاخره پس از گذشت 20 سال سنگ اندازی، مزاحمت و مداخله های اسلام ستیزان، ساخته شد.

مرکز اسلامی سانتا باربارا ماه گذشته درهایش را به روی جامعه گشود. ساکنان مسلمان از اینکه سرانجام پس از گذشت این همه سال مکانی برای عبادت و برپایی اعمال مذهبی دارند، خرسند می باشند.

گفتنی است جامعه اسلامی در سال 2001 ملکی را خریداری کرد. اما چندی بعد حملات 11 سپتامبر به وقوع پیوست و همین مسئله منجر به سوءظن و اسلام ستیزی در منطقه گردید. رفتارهای مردم در قبال مسلمانان ناعادلانه بود. این وضعیت تا سال 2006 ادامه داشت تا اینکه بالاخره محدودیت ها برداشته شد اما کار ساخت و ساز تا سال 2017 آغاز نگردید.

مسجد در نزدیکی یک فضای طبیعی 165 هکتاری حفاظت شده قرار دارد و با استفاده از سیستم آب خاکستری، نور طبیعی و انرژی خورشیدی، فضایی دوستار محیط زیست در آن بوجود آمده است.

رهبران محلی مسلمانان می گویند که از تمام مرد در این مرکز استقبال به عمل خواهد آمد.

جمال همدانی مدیر جامعه اسلامی سانتا باربارا در این باره گفت: خوشحالیم از اینکه بالاخره ساخته شد و تمام آن سال های سختی را فراموش می کنیم. زمانی زیادی طول کشید.

همدانی افزود: ما سخت تلاش داریم اشتراکات حقیقی میان ادیان را پیدا کنیم و این‌گونه جامعه مشترک مان را بنا می سازیم.

کنت مینیو مهندس معمار ساختمان ضمن بیان اینکه به الهام از طبیعت اطراف در طراحی مسجد استفاده کرده گفت: این کار را با «عشق» انجام دادم. ساختمان بیشتر معماری شبیه به جامعه دارد تا اینکه یک مسجد سنتی باشد.

مینیو گفت: مسجد سنتی در واقع وجود ندارد بلکه ساخت آن بستگی به مکان، جو آب و هوایی و فرهنگ مردم محلی دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha