پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب

حوزه/ پژوهشگر دینی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در کنار سایر عوامل و زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بی‌حجابی و بدحجابی یکی از مهم‌ترین عوامل از هم پاشیدن خانواده‌ها محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالگرد واقعه مسجد گوهرشاد و هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: رضاخان با کشف حجاب سرسپردگی خود را به غرب اعلام کرد.

وی ادامه داد: رضاخان فکر می‌کرد علت پیشرفت غرب یا کشوری چون ترکیه، بی‌بندوباری و بی‌حجابی موجود در آن است در حالی که این تفکر از همان ابتدا به‌خصوص با ایستادگی مردم، محکوم به شکست بود.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: البته اگر حرکاتی چون قیام خونین مردم مشهد در مسجد گوهرشاد و جاهای دیگر کشور نبود و اگر انقلاب نمی‌شد، شاید این سیاست در نسل‌های بعدی تأثیرگذار می‌شد.

وی گفت: با وجود این اقدام رضاخان قطعاً به‌زودی به نتیجه نمی‌رسید چون مردم در آن زمان در مقابله با حرکت‌های ضد ارزشی و ضد دینی می‌ایستادند و زنانی بودند که در زمان اجرای این سیاست سالیان سال خود را در خانه‌شان حبس کردند که مبادا حجاب از سرشان بکشند.

این استاد حوزه علمیه خراسان  شمالی  خاطرنشان کرد: آن زمان زن مسلمان غصه فعالیت‌های اجتماعی و بهانه‌های روشنفکرمآبانه را نداشت اما امروز شاید گرمای تابستان برایشان محکم‌ترین استدلال جهت کشف حجاب است.

وی ادامه داد: در آن زمان مردها جانشان را می‌دادند اما اجازه نمی‌دادند ناموسشان آلت دست نامحرمان شود اما امروز متأسفانه برخی افراد منطقی دارند از این جنس که ما بی‌غیرت نیستیم ولی راحتیم.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه بی‌حجابی زنان موجب از هم پاشیدن خانواده می‌شود، افزود: با گریزی بر تاریخچه حجاب در کل اقوام و ادیان از گذشته تا حال درمی‌یابیم که پوشش و حجاب در همه آن‌ها به‌صورت اولویت جدی مطرح بوده است.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال طرز پوشش راهبه‌ها در کلیساها و یا تصویری که از مریم مقدس ارائه می‌کنند، گواه بر همین حقیقت است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: با وجود این واقعیات تاریخی آنچه در این میان ذهن را به خود درگیر می‌کند این است که غرب از گرایش به آزادی پوشش و رواج بی‌حجابی چه مقدار سود برده است که همچنان بر این طبل می‌کوبد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha