شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 علی اکبر ضیایی

حوزه/ رئیس پژوهشکده حج و زیارت بر لزوم استفاده از ظرفیت های دیگر سیاسی حج از جمله مسایلی چون مسایل اقتصادی و جوانان و تهاجم فرهنگی و... پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، علی اکبر ضیایی امروز در همایش تخصصی «حج، انسجام اسلامی و آینده همگرایی در جهان اسلام» که در نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با تقدیر از تلاش های موسسه ابرار معاصر گفت: نیروهای جوان موفقیت های ما در آینده تضمین می کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم در عرصههای علمی و پژوهشی به موفقیت برسیم باید با نگاه جوانگرایی و هدفمند کار کنیم؛ تا زمانی که این نیروهای هدفمند و جوان به فعالیت میپردازند جای نا امیدی نیست.

ضیایی افزود: اگر بخواهیم اهداف عالی امام(ره) و رهبری را در زمینه گسترش و جهانی کردن انقلاب دنبال کنیم، ناگزیر به حمایت از  جوانان هستیم.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: به قول مقام معظم رهبری حج دارای ماهیت سیاسی در کنار ماهیت عبادی است؛ در این عرصه نیز تنها بحث از سلطه و استکبار نیست بلکه یکی از بخشهای آن برائت از مستکبرین است ولی مباحثی چون مسایل زیست محیطی و انرژی و جوانان و اشتغال و مسایل تربیتی و... جنبه سیاسی پیدا کرده است.

ضیایی عنوان کرد: زمانی که آمریکا از توافق نامه زیست محیطی پاریس خارج شد، همگان پیش بینی کردند که آمریکا به انزوا خواهد رفت؛ این مباحث میتواند محور مهمی جهت اتحاد بیشتر جهان اسلام شود.

وی افزود: در این کنگره باید به مباحثی چون انرژی و جوانان و تهاجم فرهنگی و فرهنگ آلودگی و تربیت کودکان و شبکههای جهانی اینترنت و آسیبهایی چون آب که از مسایل مهم خاورمیانه است پرداخته شود.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، بعد سیاسی حج همه این ابعاد را در خود جای میدهد و تنها بحث سیاسی حج، مبارزه با استکبار نیست.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha