جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شاد - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان بوشهر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان بوشهر گفت: سیاست درهای باز عباسیان در عرصه فرهنگ باعث شد که دانشمندان و عالمانی از جای جای عالم وارد بلاد اسلامی شوند و مباحث کلامی و عقیدتی گسترش پیدا کند و شبهات زیادی در اذهان به وجود آید که بخش مهمی از اوقات امام رضا (ع) صرف پاسخگویی به این شبهات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر ظهر امروز در جمع کارکنان ضمن تبریک دهه یکرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: در عصر امامت امام رضا (ع) یکی از چالش های جدی سیاست های درهای باز عباسیان در مقوله فرهنگ بود که زمینه ساز بروز شبهات اعتقادی و کلامی  در بین مسلمانان گردید.

حجت الاسلام ابوذر شاد گفت: سیاست درهای باز عباسیان در عرصه فرهنگ باعث شد که دانشمندان و عالمانی از جای جای عالم وارد بلاد اسلامی شوند و مباحث کلامی و عقیدتی گسترش پیدا کند و شبهات زیادی در اذهان به وجود آید که بخش مهمی از اوقات امام رضا (ع) صرف پاسخگویی به این شبهات شد.

وی افزود: در شرایط کنونی تقابل تکنولوژی و فرهنگ نتیجه سیاست قدیمی درهای باز در مقوله فرهنگ است که به نوعی اجتناب ناپذیر شده و هیچ گریزی از آن نیست و باید خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد و فرهنگ غنی اسلامی این پتانسیل  جهت رویارویی با سایر فرهنگ ها را دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه امروز افسران جنگ نرم در عرصه فرهنگ ،چالش ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل خواهند کرد  گفت: با پیروی از امام رضا(ع) به لطف الهی در مواجهه با فرهنگ های بیگانه و منفعل نخواهیم بود و فضای به وجود آمده را مصادره به مطلوب خواهیم کرد البته باید مهارت لازم را کسب نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha