سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زنان ترکمانی نجات یافته از دست داعش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی از هیئتی از زنان و خانواده های نجات یافته از دست داعش در حرم امام حسین (علیه السلام) استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی از هیئتی از زنان و خانواده های طوایف ترکمان و شِبک نجات یافته از دست داعش در حرم امام حسین (علیه السلام) استقبال کرد.

شهر کربلا شاهد حضور گروهی از زنان و کودکان شبک و ترکمان از استان موصل بود که در عملیات آزاد سازی موصل یا در مقابل اموال سنگین از دست داعش آزاد شده بودند.

شیخ عبد المهدی کربلایی در این دیدار گفت: ما در شهر کربلا آماده ایم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم، در بیمارستان های وابسته به آستان حسینی کسانی که نیازمند حمایت پزشکی هستند را درمان کنیم و منزل مسکونی مناسبی فراهم کنیم.

وی افزود: برای رسیدن به راه حل مناسب و سریع برای پشت سر گذاشتن این بحران با مسئولین ذیربط دولت در ارتباط هستم.

شیخ کربلایی اشاره کرد: آستان مقدس حسینی آماده استقبال از جوانان و کودکان برای بازگرداندن آن ها به آنچه در قبل بوده اند هستیم.

"سکینه علی" مسئول پرونده زنان نجات یافته در موصل گفت: سفر این هیئت به کربلا به سه دلیل انجام گرفت؛ اول اینکه حضرت آیت الله سیستانی را به عنوان اولین حامی پرونده زنان نجات یافته معرفی کنیم که از دولت مطالبه می کردند، دوم اینکه مظلومیت زنان نجات یافته را بیان کرده و از طریق نماز جمعه حقوق آنان را مطالبه کنیم، سوم اینکه این پیام را به مسئولین ذیربط برسانیم که زنان و خانواده ها در نتیجه کوتاهی دولت در ناامیدی بزرگی به سر می برند.

وی افزود: بیشتر دیدارهای گذشته با مسئولین رسمی و غیر رسمی به هیچ نتیجه ای نرسیده است، بلکه بر عمق نا امیدی و ناکامی می افزاید.

سکینه علی دیدار با شیخ کربلایی را مثبت ارزیابی کرد و پرونده ای را به شیخ کربلایی ارائه داد که آن را به خدمت آیت الله سیستانی برسانند تا تغییری در زندگی تمامی زنان نجات یافته صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha