چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 357749
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
تقوا

حوزه / امام على عليه السلام در حدیثی فرمودند : همانا پیشه کردن تقوا داروى درد قلوب شماست و بينا كننده كورى دلهايتان و شفا بخش بيمارى جسمهايتان ....

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، متن روایت را از کتاب شریف نهج البلاغه منتشر می کند .

 عن امیرالمومنین عليه السلام : إنَّ تَقوَى اللّه ِ دَواءُ داءِ قُلوبِكُم، و بَصَرُ عَمى أفئدَتِكُم ، و شِفاءُ مَرَضِ أجسادِكُم (أجسامِكُم) ، و صَلاحُ فَسادِ صُدورِكُم ، و طَهورُ دَنَسِ أنفُسِكُم ، و جَلاءُ عَشا (غِشاءِ) أبصارِكُم .

امام على عليه السلام فرمودند : تقوای الهی به درستیکه داروى درد قلوب شماست و بينا كننده كورى دلهايتان و شفا بخش بيمارى جسمهايتان و اصلاح كننده تباهى سينه هايتان و پاك كننده آلودگى جانهايتان و برطرف کننده كورى [پرده ]ديدگانتان می باشد.

نهج البلاغه خطبه 198

 بیماری های روحی/ داروی شفابخش/ حدیث روز/ امام علی(ع)

 بیماری های روحی/ داروی شفابخش/ حدیث روز/ امام علی(ع)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید روح الله IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام و خسته نباشید؛ ضمن تقدیر از زحمات شما و گلچین کردن روایات ناب اهل بیت علیهم السلام. اگر ممکن است جهت استفاده بیشتر توضیحی هم درباره روایت داده شود و کمی هم قالب ارائه روایت جذاب تر شود خیلی ساده است.
  • عبدالکریم محمدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام عالی بود ولی بایستی در دو قلمرو جسم و روح بدرستی تبیین و تفسیر شود که چگونه تقوا در این دو قلمرو کارگشا می باشد به عنوان مثال تقوای در خوردن این گونه است که از هرزه خوری، پر خورخوری، بدخوروی و بی جا خوری به جد پرهیز گردد.تا آنانی که در قلمرو طب سنتی کار می کنند افزون براین که مرز خود را رعایت می کنند و به سطح گرایی تمایل پیدا نمی کنند تشویق شوند که از متون دینی تحت نظارت اهل فن استفاده کنند