پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر محمد علی صحرائی

حوزه/ نائب رئیس هیأت مدیره انجمن ام اس ایران امروز با آیت الله گرامی دیدار کرد و گفت: بیش از ۶۰ هزار بیمار ام اس در ایران زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» دکتر محمد علی صحرائیان ظهر امروز در دیدار با آیت الله گرامی، گفت: ام اس بیماری مرتبط به دوره مدرنیته است که از اروپا آغاز و در ایران نیز گروهی را درگیر خود کرده است.

وی اظهار داشت: در سال 1357 در تهران 26 نفر به این بیماری مبتلا بوده اند؛ اما امروز بیش از 60 هزار نفر گرفتار این بیماری هستند.

نائب رئیس هیأت مدیره انجمن ام اس ایران ابراز داشت: در استان قم نیز 850 نفر به این بیماری مبتلا می باشند.

دکتر صحرائیان خاطرنشان ساخت: این بیماری قابل پیشگیری و پیش بینی نیست و متاسفانه درمانی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: این بیماری همانند زلزله ای  ویران گر است که خانواده را ویران می کند و البته هستند اشخاصی که این بیماران و خانواده آنان را درک نمی کنند.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران با بیان این مطلب که درمان این بیماری به کندی آن کمک می کند، تصریح کرد: هزینه درمان این بیماران به حدی است که از عهده بسیاری از خانواده های آنان خارج است.

دکتر صحرائیان  بیان داشت: به دنبال آن هستیم شبکه ای مراقبتی از بیماران با حضور یک پرستار برای هر پانصد بیمار ام اسی ایجاد کنیم که دسترسی بهتری به خدمات پزشکی داشته باشند.

وی گفت: از علما و مراجع عظام تقلید قم خواستاریم که در حق دردمندان جامعه و بیماران ام اس لطف داشته و از خیران بخواهند برخی از تبرکات شرعی خود را با اجازه مراجع به حل مشکلات بیماران خاص اختصاص دهند؛ چراکه این جمعیت از مظلوم ترین مردم مسلمان هستند که ضمن تحمل دردهای بسیار، هزینه های بالایی نیز پرداخت می کنند و قطعا دولت به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات را حل نماید.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران در پایان از خدمات گران بهای مراجع عظام به انجمن ام اس و از همراهی دلسوزانه آیت الله گرامی و سایر مراجع در رفع مشکلات روحی و مالی بیماران تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha