پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 499251
۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
بدحجابی

حوزه/ امام علی علیه السلام در روایتی به وضعیت برخی از زنان در دوران آخرالزمان اشاره کردند.

خبرگزاری «حوزه» روایت زیر را از کتاب من لا يحضره الفقيه منتشر می‌کند.

 

أمیرالمؤمنین علی علیه السلام:

 يَظْهَرُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ عَارِيَاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّينِ دَاخِلَاتٌ فِي الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ.

در آخر الزمان و نزدیک شدن روز قیامت که بدترین زمان ها می باشد، زن هایی یافت می شوند که این صفات را دارند: کشف کننده حجاب، عریان، خارج شوندگان از دین، داخل شونده های در فتنه، مائل به شهوات، شتابان به لذت ها، حلال شمارنده محرمات می باشند  و مخلّد در جهنم هستند .

 

من لا يحضره الفقيه، جلد 3، صفحه 390

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    4 3
    با سلام! ضمن تشکر از زحمات سایت شما به خصوص درج احادیث روز در متن خبری سایت خدمت شما گرامیان عرض می کنم از آنجا که شما متعلق به نشر اندیشه های متعالی دین هستید سعی کنید از تصاویر مناسب استفاده کنید. هیچ لزومی ندارد برای آنکه همیشه معنی یک حدیث را به مخاطب بفهمانید از عکس استفاده کنید. عکس استفاده شده نسبتا دارای ایراد شرعی است. حدیث مورد اشاره مربوط به آخر الزمان نزدیک به قیامت است. اکنون جای بحث دارد که آیا ما واقعا در همین زمان هستیم. چون از طرفی آخرالزمان به عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله الطاهرین می گویند و نیز به ایام مربوط به کل دوران حضرت مهدی علیه السلام.قطعا ظهور مبارک و فرخنده حضرت مهدی علیه السلام قبل از بروز صحنه قیامت است و نیز رجعت ائمه هدی علیهم السلام. پس به حسب ظاهر تا قیامت و نزدیکی آن زمان قابل ملاحظه ای مانده است.آیا شما قصد القاء و تطبیق موارد حدیث با شرایط امروز جامعه ما را دارید؟ لازم است که کمی در این خصوص اطلاع رسانی کنید زیرا مطالب ذکر شده در این حدیث بسیار سنگین است. با اطمینان می گویم اکنون در جامعه ما روال بد حجابی و بی حجابی یک پدیده سیاسی است که از سوی دشمنان خارجی با انبوه تبلیغات رسانه ای آنان و نیز گروهی دنیا طلب و قدرت پرست که همواره مطامع مادی خود را در پشت پرده سیاست پنهان می کنند، دنبال می شود. عموم مردم ایران بحمدلله حتی در میان این بانوان علاقمند به اسلام هستند لازم است شما نیز فقط به ذکر احادیث بسنده نکنید و بلکه راهکارهای اخلاقی و کاربردی برای جلوگیری از صدمات آفات این ناهنجاریها را برای مخاطبان و جامعه بازگو نمائید چه بسا بسیاری از بانوان محترم تنها از روی حس خودنمائی برای اینکه گمان می کنند که از جامعه عقب می افتند و ... به این کار اقدام می کنند و حقیقت ماجرا و عاقبتت کار را نمی بینند.
    • یه بنده خدا دیگه IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      سلام. برادر یا خواهر عزیز. شما پای حرفای این عزیزان بد حجاب یا بی حجاب بشین می بینی که اکثرشون و نه همشون اعتقادی به دین اسلام ندارن. اصلا مگه تو همین قرآن یا دین نگفته که باید حجاب داشته باشید؟ این چه جور اعتقاد به دینه که حجاب رو قبول ندارن. اصلا شما ازشون بپرس دین محمد (ص) رو قبول دارن یا نه ببین چی میگن. تازه یک مقدار که میاید نصیحتشون کنی و با دین آشناشون کنی می بینی که برآشفته می شن و حتی گوشاشون رو می گیرن. احوالاتشون و صحبت هایی که می کنن دقیقا همون احوالات و صحبتهاییه که در قرآن از قول کفار گفته شده.
  • محمدعلی مظفری IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    با عرض سلام در متن حدیث من الدین داخلات درست است یا من الدین خارجات؟
  • علی ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام بنظر میرسد منظور ساعه قیامت نباشد چون با ظهور امام زمان این بدحجابی و مسائل اخلاقی درست خواهد شد و با نزدیک شدن به قیامت بدحجابی به شکل کنونی نخواهد بود