شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین غروی

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر این که احزاب و گروه ها هیچ نقشی در پیروزی انقلاب نداشتند، گفت: استواری انقلاب مرهون استقلال مرجعیت و روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد غروی، در سومین شب از مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در مسجد امیرالمومنین(ع) قم با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) برای ترویج مکارم اخلاقی مبعوث شد، اظهار داشت: باید از سبک زندگی و اخلاقی ائمه معصومین(ع)، برای ایفای نقش شیعه بودن استفاده کنیم تا از این مسیر منحرف نشویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه، به ضرورت امانت داری تاکید کرد و گفت: مسئولیت افراد در نظام اسلامی، امانت است و آن ها باید به خوبی امانت داری کنند.

نقطه آغاز انقلاب

وی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را ویژه و نادر توصیف کرد و افزود: آغاز انقلاب از سال 41 و در مخالفت با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی کلید خورد و در ادامه قیام 15 خرداد 1342، تبعید های مختلف امام راحل(ره)، قیام 19 دی و اتفاقات دیگر، موجب شکل گیری نهضت اسلامی شد.

آیت الله غروی، شکنجه و شهادت علما و فعالان سیاسی را یکی از اقدامات وقیح نظام شاهنشاهی عنوان کرد و گفت: انسجام مردم موجب ارتقای بینش سیاسی و بصیرت آن ها نسبت به حقایق رژیم پهلوی شد.

وی با بیان این که آغاز جنگ تحمیلی مسئله ساده ای نبود و شهدای بسیاری را دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردیم، تصریح کرد: تمام قدرت ها آمده بودند تا نهضت را شکست دهند، اما امروز انقلاب اسلامی با قدرت پیش می رود و استحکام نظام بیشتر می شود.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که امروز دشمنان نمی توانند قدرت و نفوذ نظام اسلامی را منکر شوند، ابراز داشت: اگر حوادثی در منطقه رخ دهد و جمهوری اسلامی حضور نداشته باشد، امیدی به رفع آن نخواهد بود.

چرا بیداری اسلامی مصادره شد؟

آیت الله غروی در ادامه با بیان این که بیداری اسلامی مصادره شد، گفت: عواملی نظیر عدم اتحاد و انسجام ملت ها و نبود رهبری واحد موجب شد تا بیداری اسلامی به نقطه مطلوب دست پیدا نکند.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی از درون مردم مسلمانی که از اهل بیت(ع) تبعیت می کردند، شکل گرفت، ابراز داشت: احزاب و گروه ها هیچ نقشی در پیروزی انقلاب نداشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی تداعی کننده اسلام ناب شد، خاطرنشان کرد: بر اساس اسلام ناب، علما استقلال دارند و هیچ گاه وابسته قدرت ها و دولت ها نخواهند بود.

علمای جیره خوار سعودی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه علمایی که در دوران ستمشاهی، پهلوی را به اولوالامر تعبیر می کردند، در میان مردم منفور بودند، ابراز داشت: امروز علمای سعوی جیره خوار و مزدبگیر آل سعود هستند و ملک عبدالله را به عنوان اولوالامر مطرح می کنند و مخالفت با او را به مفهوم مخالفت با خلافت می دانند.

آیت الله غروی با بیان این که خلافت آل سعود، مشابه خلافت معاویه و یزید است، گفت: امروز افراد از درون نظام سعودی، با تالیف کتاب هایی می خواهند یزید را تطهیر کنند!!

تاکید بر حفظ وحدت

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مذهب شیعه امثال امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را تربیت می کند که در برابر حق خاضع هستند و در مقابل باطل اعلام موضع می کنند، اظهار داشت: امروز باید پاسدار مذهب تشیع باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تقسیم بندی و جریان سازی نگرش افراد، اظهار داشت: کسانی که در مسیر انقلاب هستند باید با وجود اختلاف سلیقه، لسان یکدیگر را بپذیرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم برخی نامحرمان با عنوان دین، در صفوف مسلمین وارد شوند، گفت: امروز متاسفانه وهابیت در شهرهای مرزی ما در حال نفوذ است و ا باید مراقب باشیم تا در صفوف ما راه پیدا نکنند.

انقلاب بدون امام راحل(ره) مفهوم ندارد

آیت الله غروی با بیان این که امام راحل(ره) نقشی محوری در انقلاب داشت و مراجع عظام تقلید نیز در این مسیر هم گام بودند، ابراز داشت: اگر امام راحل(ره) نبود هرگز به پیروزی نهایی نمی رسیدیم.

وی با اشاره به پذیرش قطعنامه و مشکلاتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، گفت: عراق می خواست درگیر جنگ با کویت شود و بهترین فرصت بود که مشکلات خود را تا حدودی با ایران رفع کرده و جنگ خاتمه بپذیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: مذاکرات در آن دوران، فرصت خوبی بود و با مواضع عاقلانه حتی یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن قرار نگرفت.

افتخاری برای جمهوری اسلامی

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در هر جنگ و هجومی بخش وسیع و پهناوری از خاک ما در اختیار دشمنان قرار گرفت، اما از افتخارات جمهوری اسلامی این است که یک وجب از خاک ایران را به بیگانگان نداده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را با تدبیر، اقتدار و حفظ مبانی اسلام در مسیر پیشرفت هدایت می کند، گفت: در عین حال که ممکن است مشکلات و اعتراضاتی نسبت به برخی عملکرد ها داشته باشیم اما اصل انقلاب در مسیر صحیحی گام بر می دارد.

نقش روحانیت در ماندگاری انقلاب

عضو جامعه مدرسین در پایان با تاکید بر اینکه باید قدردان رهبران دینی و مفاهیم اسلامی باشیم، اظهار داشت: استقلال روحانیت شیعه و وجود مراجع عظام تقلید که از نعمت های الهی محسوب می شوند، موجب شده تا انقلاب اسلامی استوار بماند و حفظ و ثبات عراق توسط مرجعیت شیعه نیز گواهی دیگری بر این مسئله است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha