شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام روح الله بیگی

حجت الاسلام روح الله بیگی با تاکید بر اهمیت تعامل دولت و مجلس با حوزه علمیه گفت: یقیناً اگر مجلس و دولت دست به دست هم بدهند و امور فرهنگی و مذهبی را با تصوی بودجه مناسبت به حوزه بسپارند کارستان می‌شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری حوزه با یادآوری اینکه، حوزه های علمیه سالیان سال است ک به صورت متمادی با علم، اندیشه و بینش خودشان، یاری گر کسانی بودند که دغدغه اسلام و قران داشتند گفت: با توجه به اینکه در ایران، نظامی اسلامی، قرآنی و ولایتی حاکم است، باید جایگاه حوزه ها تقویت شود و این کار با تزریق بودجه مناسب برای این مرکز بزرگ علمی شیعه محقق می شود.

نماینده میاندوآب با تاکید بر اینکه حوزه علمیه از اول انقلاب تا به امروز پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این راه هزاران شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است گفت: بسیاری از بزرگان دین، علما و مراجع برای تحقق حکومت اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و خون پاکشان را فدای نظام و انقلاب کردند.

وی با یادآوری جمله‌ای از شهید آیت الله مدنی گفت: ایشان فرمودند؛ اگر قطره قطره خون من در زمین جاری شود با خون خودم نام خمینی را خواهم نوشت. اکنون هم علمایی هستند که عاشق و دلباخته ولایت فقیه هستند و با آرمانهای مقدس نظام اسلامی میثاق بسته اند.

حجت‌الاسلام بیگی با اشاره به اینکه بودجه سالیانه از سوی دولت تقدیم مجلس می شود و نمایندگان حق دارند آن را اصلاح کنند گفت: رئیس‌جمهور فرزند حوزه و مجلس است و نسبت به وضعیت مالی حوزه های علمیه با توجه به رسالتی که این مراکز علمی - دینی بر عهده دارد، به طور کامل واقف است و مجلس نیز کاربرد حوزه برای اعتلای فرهنگ دین را خوب می‌شناسد و امیدواریم در بودجه سال آینده این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اظهار امیدواری از این‌که در دولت تدبیر و امید، تدبیر ویژه‌ای نسبت به حمایت کامل از حوزه‌های علمیه از حیث مادی و معنوی صورت پذیرد گفت: مشکل حوزه های علمیه فقط از بعد مادی نیست، بلکه بعد معنوی حوزه که همان تفکر دینی اوست، بیشتر از هر چیز دیگر مورد احترام و عنایت همگان باشد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه از رئیس دولت و مجلس این انتظار را داریم که حمایت ویژه‌ای نسبت به تامین بودجه و اعتبارات توسعه حوزه های علمیه داشته باشد گفت: البته قبول داریم کشور با مشکل مالی رو به رو شده، اما این نکته را نباید فراموش کرد مباحث فرهنگی در اولویت است و بودجه‌های مراکز دینی به واسطه هجمه هایی که علیه نظام اسلامی و دین مقدس اسلام صورت می گیرد به توجه بیشتری نیاز دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha