پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صالحی منش استاندار قم

استاندار قم با اشاره به این که آثار وقف بلند مدت بوده و تا ابد ماندگار است، گفت: اگر کسی به دنبال وقف باشد، خدای متعال به مال او برکت می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش، یکشنبه شب در همایش «همه واقف باشیم» در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) قم، با اشاره به جایگاه وقف در اسلام، گفت: وقف و انفاق در راه خدا از مهمترین قواعد دینی به شمار میروند و آیات و روایات،، تایید کننده این موضوع می باشد.

استاندار قم با بیان این که نیکی در اسلام یک اصل بسیار مهم است و نیکوکاران جایگاه شایسته ای نزد خداوند دارند، ابراز داشت: گاهی اوقات کاری کوچک که در راه رضای خدا صورت می‌گیرد، ثوابی بسیار بالا دارد و این مسئله در دستگاه الهی کاملا جاری است.

وی خاطرنشان کرد: کار خیر همیشه با اجر و پاداش الهی همراه است و هر کار خیری پاداشی متناسب با آن کار دارد؛ ولی یک سری از اعمال خیر دارای نتایجی بلند مدت و بسیار زیاد بوده و پاداشی ابدی برای صاحب خیر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با تاکید بر این که خداوند کار خیر را تکمیل می کند، ادامه داد: اگر کسی به دنبال وقف باشد، خدای متعال به مال او برکت می دهد.

استاندار قم با ذکر خاطره ای، گفت: سالها پیش خانمی کویتی 10هزار دلار را برای تاسیس یک مسجد در قم به بنده داد که این پول برای ساخت مسجد کفایت نمی کرد، ولی در همان زمان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به بنده گفت که وزارت نفت هم بودجه ای برای ساخت مساجد اختصاص داده است که می توان با این پول، مسجد را تکمیل کرد، این مسئله نشان داد که خداوند چگونه یک کار خیر را تکمیل می کند.

وی با تاکید بر این که اصل نیکی در اسلام نیکوست، حتی اگر کم باشد، یادآور شد: کمک به دیگران جزو دستورات دینی است و هر مسلمان باید با تأسی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) انفاق و وقف را در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در پایان بیان داشت: قطعا کسانی که در راه خداوند وقف می کنند و امورات قرآنی را سامان می دهند، نزد خداوند از اجر معنوی بسیاربالایی برخوردار خواهند بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha