شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شوذب شیری

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم با اشاره به ثبت 14 موقوفه دراستان، گفت: عالمانی چون علی بن بابویه از بزرگان و وکلای وقف بوده و نقش تاثیرگذاری در نظام علمی و گسترش تشیع داشتند و غربتی که مزار ایشان دارد، زیبنده تشیع نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری، یکشنبه شب در همایش «همه واقف باشیم» درسالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع)، قم را ام القرای جهان تشیع نامید و گفت: شهر مقدس قم نخستین شهری است که دیوان وقفی داشته ‌و سفرای اهل بیت(ع) در آن متولی موقوفات شدند.

وی افزود: امامزادگان مدفون در قم از بانیان مهم سنت حسنه وقف در این شهر بودند و از آن جمله باید به امامزاده موسی مبرقع (ع) اشاره کرد که ایشان از بزرگ‌ترین عالمان و دانشمندان و نیز متولیان وقف از سوی امام محمد تقی(ع) در قم بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این که از دیگر بزرگان می توان به علی بن بابویه اشاره کرد که از بزرگان و وکلای وقف در قم بودند، ابراز داشت: این عالم شیعی شأن و منزلت بزرگی در نظام علمی و جریان بسط و گسترش تشیع داشتند و غربتی که مزار ایشان در قم دارد، زیبنده تشیع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیری یادآور شد: قم پایتخت جهان تشیع است و وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و 450بقاع متبرکه از آل پیامبر اکرم(ص) بخشی از ظرفیت‌های آن به شمار می‌رود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه قم در پایان خاطرنشان کرد: 14 هزار موقوفه در قم به ثبت رسیده است و تلاش این اداره کل نیز در این راستاست که درخت پر ثمر وقف را که یادگار واقفان و خیرین گذشته است، را بارورتر کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha