جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

مراسم چهلمین روزارتحال آیت‌الله قاضی خرم آبادی،رییس فقیددانشگاه قم،باحضورمراجع عظام،علما،روحانیون،مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم،شامگاه پنج‌شنبه، درحسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش مرکزخبرحوزه، عضومجلس خبرگان رهبری در این مراسم، مکارم اخلاقی را مایه سعادت بشریت و اساس دعوت انبیاء الهی دانسته وگفت:ایمان، عمل صالح، حق پذیری و ایستادگی در برابر مشکلات و وسوسه‌های دنیوی، اصول موفقیت و استفاده مناسب از عمر محسوب می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روند تکامل انسان،افزود: برخی انسان‌ها که کمال‌طلبی درآنها وجود ندارد، همواره به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند.

عضوجامعه مدرسین حوزه ادامه داد: افرادی نیز فضائل اخلاقی را به عنوان راهی برای رسیدن به منافع شخصی محسوب می نمایند و سعادت خود را مقدم بر سعادت جامعه می‌دانند، اما عده‌ای هم فضائل اخلاقی رادردرون خودنهادینه ساخته و در همه امور به دنبال کسب رضایت خداوند متعال می باشند.

وی با بیان اینکه پایبندی به آموزه‌های قرآنی وفضایل اخلاقی بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف خواهد کرد، ابرازداشت:‌ تقویت ایمان، موجب نزول رحمت واسعه الهی و رضایت خداوند متعال از انسان خواهدشد.

امام جمعه موقت قم در ادامه آیت‌الله قاضی را انسانی کم‌نظیر در بین شخصیت های علمی و فرهنگی دانسته و افزود: این شخصیت خدوم نظام اسلامی، توانست از لحظه لحظه عمر خود در راه کسب فضائل انسانی و کمالات اخلاقی بهره‌مند شود.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه اظهارداشت: آن مرحوم همواره به دنبال تحول در عرصه های علمی و فرهنگی بود و آثار ماندگار و ارزشمندی را از خود برجای گذاشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ولایت‌مداری مرحوم قاضی خرم آبادی خاطرنشان کرد: این عالم وارسته همواره مطیع امام راحل(ره) و از یاران باوفای ایشان بود و در دوران رژیم طاغوت در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی، تلاش های فراوانی انجام داد.

امام جمعه موقت قم اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله قاضی پس از ارتحال امام(ره)نیز با تبعیت ازمقام معظم رهبری درعرصه خدمت خالصانه به نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نبود.

خاطرنشان می شود، در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، طاهری خرم‌آبادی، استادی و مؤمن حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha