چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی دهه‌ی فرخنده مهدویت را دهه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، حفظ استقلال دینی و مقاومت در برابر غرب‌زدگی دانستند.

مشروح پیام این مرجع تقلید که به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی سراسر نور مهدویت انتشار یافته در اختیار مرکز خبر حوزه، قرار گرفته است.

بسم الله الرحمن الرحیم

و ذکرهم بايات الله

و لله تعالي في ايام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها

السلام علي المهدي الذي وعدالله به الامم و علي المؤمنين المنتظرين

خداوند متعال را سپاسگزاريم که هر ساله و همواره بر احياء امر حضرت صاحب الامر مولانا و سيدنا بقية‌الله المهدي ارواح العالمين له الفدا مي‌افزايد و شور و شوق، و اشتياق قلوب را به آن ناحيه‌ي مقدسه بيش از پيش متوجه مي‌سازد، چنانکه نااميدان، اميدوار و اميدواران، اميدوارتر مي‌شوند. خلاء معنويت و رو آوردن به انحطاط حيوانيت اگر چه بيشتر مي‌شود، در مقابل ايمان به ظهور آن يگانه منجي الهي از اهل بيت عليهم السلام، از فرزندان فاطمه سلام الله عليها و از نسل حسين عليهم السلام قلوب را روشن و دل‌ها را از گرايش به الحاد بيمه مي‌نمايد و قوت و شمول و عموميت آن به خصوص در نسل جوان و تحصيل کرده، افکار دين‌ستيزانه را به عقب مي‌راند و دژ محکم مهدويت همه حمله‌ها را شکست مي‌دهد.

کمتر موضوعي پيدا مي‌شود که مانند موضوع مهدويت و سخن گفتن از آن وليّ يگانه شنونده را به وجد و نشاط آورد و کمتر نوشته‌اي مانند کتاب‌ها و مقالاتي که در ارتباط با معرفي آن حضرت نوشته شود خواننده دارد. در طول سال اگرچه دل‌هاي مؤمنان به ياد آن حضرت و حضور در مجالس و محافل ولائي مشغول است ولي همگان منتظر حلول ماه مبارک شعبان و در انتظار انجام مراسم دهه مبارکه مهدويت مي‌باشند که عهد خود را با آن حضرت تجديد و ايمان و شعور ديني خود را تازه و نو نمايند.

دهه‌ي فرخنده مهدويت مکتب و مدرسه و دانشگاهي است که با آن کاستي‌هايي که به واسطه غفلت برخي در حيات ديني و سياسي اسلامي و اخلاق اجتماعي پيش مي‌آيد تدارک مي‌شود همگان به حفظ سنت‌هاي اسلامي و احترام از استقلال ديني ترغيب مي‌شوند؛ اين دهه، دهه‌ي امر به معروف و نهي از منکر، دهه‌ي مطالبه مقاصد اسلامي، دهه‌ي مقاومت در برابر غرب‌زدگي است، دهه‌ي سراسر نور مهدويت را گرامی بدارید.

انتظار اين است که در سال جاري برنامه‌ها باشکوه بيشتر و عظمت افزون‌تر برگزار گردد و با حفظ تمام شئون اسلامي، برکات بزرگ معنوي و تقرب به درگاه الهي تامين شود؛ و همه‌ منتظران يکپارچه در شب ميلاد مسعود آن پيشواي جهانيان، که شبِ احياء و نيايش به درگاه الهي مي‌باشد تعجيل در فرج آن حضرت را از خداوند درخواست نمايند و اين عرض نياز و تضرع به درگاه حضرت احديت عز اسمه به درجه استجابت برسد. بحقه و بحق آبائه الطاهرين صلوات الله عليهم اجمعين

شعبان المعظم 1431

لطف اللّه صافی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha