پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

امام جمعه دهلران ضمن بیان این که ائمه جمعه منادیان تقوا در جامعه اند، گفت: به دلیل اعتماد مردم به امامان جمعه، می توان نمازجمعه را یکی از مستحکمترین و بهترین سنگرهای مردمی دین اسلام دانست.

حجت الاسلام محمودیان به مناسبت فرارسيدن 5 مرداد سالروز اقامه اولين نمازجمعه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كشور در گفت و گو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به جایگاه امامان جمعه در گسترش فرهنگ معنویت و روحیه تقوا در جامعه، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی ائمه جمعه ایجاد زمینه لازم برای گسترش فرهنگ تقوا در میان افراد جامعه است.

وی افزود: باید همواره با زنده نگاه داشتن این پایگاه معنوی مهم روحیه تقوا را در جامعه ایجاد کرد، چرا که تقوا باعث خیر و سعادت برای افراد جامعه خواهد بود.

خطیب جمعه دهلران ایجاد روحیه تقوا را، از ارزشمندترین ارکان نماز جمعه خواند و خاطرنشان کرد: اصل تقوا، ضامن بقاء، سلامت و امنیت جامعه است و خداوند هم در قرآن کریم، بیان فرموده اگر کسی تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهد، راه خروج از مشکلات را به او نشان خواهد داد.

حجت الاسلام محمودیان، با بیان این که امامان جمعه، حلقه واصله بین مردم و مسئولان نظام اسلامی اند، یادآور شد: به دلیل اعتماد مردم به امامان جمعه، می توان نمازجمعه را یکی از بهترین سنگرهای مردمی دین دانست، به همین دلیل لازم است بیش از پیش، از این ظرفیت عظیم در راستای ارتباط هرچه بیشتر مردم و مسئولان نظام اسلامی استفاده کرد.

وی با بیان این که سرمایه بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم آن هستند، بیان داشت: همانطور که امام خمینی(ره) هم در تمامی زمینه ها، با بیان جملاتی مانند «میزان رأی مردم است» و  یا «ما خدمتگزاران مردم هستیم»، مردم را در اولویت قرار می داد، لازم است با پیروی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و خدمت صادقانه به مردم، آن ها را در صحنه نگاه داریم و با وحدت بیش از پیش، خدمت رسانی شایسته تری را به جامعه اسلامی ایران داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha