پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

در پی تخریب حرمین شریفین عسکریین حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی در بیانیه‌های جداگانه‌ای این فاجعه را محکوم کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در بیانیه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر هوشیاری شیعیان و عموم مسلمانان و تسلیم نشدن در برابر توطئه‌های دشمن عنوان شده است: ما این جنایت عظیم را قویا محکوم می‌کنیم و علمای محترم اسلام و دولتمردان باید با گام‌های عملی گوناگون حرمین شریفین را به مراتب با شکوه‌تر از روز اول برپا کنند.

در ادامه این بیانیه بر اقدامات جدی برای دستگیری و مجازات جنایتکاران، اعم از صهیونیست‌ها، اشغالگران، سلفی‌های تکفیری و تفاله‌های بعثی تأکید شده و آمده است: اینجانب با تمام وجود آماده همکاری برای بنا نهادن باشکوه حرمین شریفین هستم و امیدوارم از اولین زائران آن حرمین شریفین بعد از بازسازی باشکوه آن باشم.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی هم در بیانیه خود جنایت بزرگ تخریب حرمین شریفین را ناشی از توطئه خطرناک درگیری داخلی بین مسلمانان دانسته و تصریح کرده‌اند: ریشه عوامل این فاجعه، بیگانگان‌اند و آنچه موجب تعجب و تأسف است، سکوت بزرگان و علمای کشورهای اسلامی و رجال دین است که به عواقب زیان‌بار این جنایات توجه ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هشدار می‌دهیم که اگر همگان برای خنثی کردن این توطئه وارد عمل نشوند و بیش از این تعلل ورزند، دشمنان به مقاصد خود که تسلط بر جوامع اسلامی و ثروت‌های سرزمین‌های اسلامی است می‌رسند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی نیز در بیانیه‌ای با محکومیت شدید تخریب حرمین شریفین، این فاجعه را موجب جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان دانسته و تصریح کرده‌اند: بر مردم مسلمان، متعهد و محترم عراق لازم است تا هوشیاری کامل، وحدت و همدلی و پشتیبانی خود از دولت اسلامی خویش را حفظ کنند و تمام قوای خود را در راه اخراج اشغالگران که قدرت‌های استکباری و صهیونیستی می‌باشند، به کار بگیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تا هنگامی که عراق تحت اشغال است، امنیت، عزت و آرامش در آنجا برقرار نخواهد شد.   

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha