جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حجت‌الاسلام علی اکبر عطاران از شاگردان آیت‌الله العظمی فاضل در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه ایشان را از بهترین تبیین کنندگان سیره فقهی حضرت امام(ره) و آیت‌الله العظمی بروجردی دانست و افزود:

حجت‌الاسلام علی اکبر عطاران از شاگردان آیت‌الله العظمی فاضل در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه ایشان را از بهترین تبیین کنندگان سیره فقهی حضرت امام(ره) و آیت‌الله العظمی بروجردی دانست و افزود: ایشان با آگاهی کامل نسبت به نظرات این دو فقیه والا مقام، نظریات آنان را به صورت مرتب و دسته بندی شده در اختیار فضلا قرار می داد و با حفظ امانت سعی در انتقال این مفاهیم ارزشمند داشت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در هنگام تدریس، نظر تمامی صاحب نظران را بیان می فرمودند گفت: ایشان آراء و نظرات مخالفان نظر خود را به خوبی تبیین می کردند به گونه ای که گاهی میان نظر مخالفان و نظر ایشان اشتباهاتی پیش می آمد.

معاون فرهنگی مرکز جهانی علوم اسلامی با اشاره به شیوه تدریس این عالم ربانی اظهار داشت: آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی دائما در پایان درس خود و پس از بررسی نظرات مختلف نظر خود را در قالب نکات مفید و ارزنده ارائه می دادند و نسبت به نظر دیگران احترام زیادی قایل بودند.

این شاگرد آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی تصریح کرد: ایشان نسبت به آراء فقهی حضرت امام احترام و ارزش خاصی قایل بود و هنگامی که می‌خواست سخن از امام نقل کند از عبارات زیبا و وزین استفاده می‌کردند اگر چه پس از آن نظر خود را بسیار متواضعانه بیان می فرمودند.

حجت‌الاسلام عطاران، حوصله و صبر فراوان را از دیگر خصوصیات اخلاقی برجسته آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی عنوان کرد و یادآور شد: ایشان بسیار تأکید داشتند که نظر خود را بر دیگران تحمیل نکنند و آنچه برای ایشان اهمیت داشت تربیت و رشد و ترقی طلاب بود، به همین دلیل هیچ گاه از سئوالات مکرر طلاب خسته نمی‌شدند.

وی افزود: طلاب آزادانه می توانستند در درس خارج ایشان به مخالفت با نظراتشان بپردازند و هیچ گونه منعی در این زمینه وجود نداشت، اما در نهایت با احاطه علمی خود به سئوالات پاسخ می دادند. 

معاون فرهنگی مرکز جهانی علوم اسلامی، پاسخ‌گویی به سئوالات و شبهات پس از اتمام جلسه درس را از دیگر خصوصیات آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی بیان کرد و گفت: در سال‌های گذشته که وضع جسمی ایشان مساعد بود به دفعات پس از اتمام درس، شاهد پاسخگویی ایشان به شبهات و سئوالات مختلف بودیم که تأثیر زیادی در تربیت طلاب داشت.

حجت‌الاسلام عطاران افزود: این مرجع عالیقدر نسبت به مسایل روز احاطه کامل داشتند و نسبت به مناطق مرزی کشور حساسیت خاصی نشان می‌دادند به طوری که گروه‌های تبلیغی ویژه‌ای را به مناطق مختلف اعزام می‌کردند.

وی پژوهش و تحقیق را از جمله موارد اهتمام ایشان برشمرد و یادآور شد: آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی نسبت به افزایش تحقیق و پژوهش در میان شاگردان خود بسیار حساس بودند و تأسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز با همین رویکرد صورت گرفته است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha