پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

رهبر مسلمانان ساحل عاج گفت: جمهوری اسلامی ایران بسیاری از معادلات استکباری را در جهان تغییر داده و تعریف نوینی از ارتباطات بین المللی و روابط حاکم بر جهان ارائه کرده است.

الحاج ابوبکر فوفانا در حاشیه بازدید از کتابخانه ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: جمهوری اسلامی با درک صحیح از شرایط حاکم بر جهان و بدون توجه به گرایش های فرقه ای، سعی در ایجاد وحدت اسلامی و رفع تنش از امت اسلام دارد.

وی رسالت ایران در ایجاد وحدت را خطیر دانست و خواستار توجه بیشتر سران کشورهای اسلامی جهت تحقق این امر شد.

عضو شورای عالی ائمه جمعه و جماعات ساحل، عاج با اشاره به نقش ملت ایران در خلق تمدن اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق بسیاری از آرمان های دینی، دنیا به عظمت ملت ایران پی برد و همه فهمیدند مردم ایران دارای تمدن و فرهنگ بزرگی هستند و این تمدن ریشه در تاریخ این کشور دارد.

این اندیشمند مسلمان آفریقایی، با اشاره به جایگاه کتابخانه ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی در ایجاد موج فرهنگی و اسلامی در جهان، بر تعامل بین امت اسلامی تأکید کرد و گفت: این کتابخانه نشانه روح تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی است و حلقه اتصال بین گذشته و حال است و ما را به آینده بشارت می دهد.

وی تصریح کرد: اگر ملت ها از گذشته های خود جدا شوند، تمدن آنها از عمق لازم برخوردار نخواهد بود از این رو سعی می کنیم با الگو قرار دادن ایران به اصالت های فرهنگی و دینی خود برگردیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha