پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا» از سوی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام علی اکبری، استاد حوزه و دانشگاه با بررسی مدل توسعه در گذر زمان در این نشست گفت: مفهوم توسعه در گذر زمان دچار تغییر و تحول شده و هنوز مجلس و نهادهای اجرایی ما نتوانسته‌اند الگوی توسعه کشور را ترسیم کنند.
وی افزود: باید تعریفی از توسعه بیان شود که آیا توسعه گذر از سنت مدرنیسم است یا رشد اقتصادی و صنعتی که اگر تعریفی از آن نداشته باشیم نمی‌توان به آن رسید.
این استاد حوزه با بیان راه‌کارها و نظریات مختلف در الگوی توسعه گفت: باید در توسعه هدف گذاری شود که به دنبال پیشرفت است یا عدالت، اگر هدف را روشن کنیم به تعریف و مقدمات آن خواهیم رسید.
وی عدالت را مبنای الگوی توسعه در جامعه بیان کرد و افزود: راه رسیدن به توسعه این است که، مفاهیم، روش‌ها و باید و نبایدهای اقتصاد اسلامی را بشناسیم و نظام اقتصادی را ترسیم کنیم تا الگوی توسعه را به ما معرفی کند.
حجت‌الاسلام علی اکبری یکی از تعاریف الگوی توسعه اسلامی را رسیدن به حل مسئله بیان کرد و گفت: نباید در رسیدن به توسعه خود را مشغول دعواها و مناقشات علمی پایان ناپذیر و نظریه پردازی‌های گوناگون کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بعضی‌ها توسعه ایده‌آل و مورد نظر را توسعه جامعه مهدوی می‌دانند یعنی جامعه‌ای که تمام ایده‌های خود را در آن جستجو می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی اکبری، توسعه دینی را تحقق واجبات اجتماعی از نظر اسلام بیان کرد و گفت: اگر بخواهیم مدل توسعه اسلامی را بدست بیاوریم باید تمام تعریف‌هایی که در مورد آن شده با هم تلفیق و ترکیب کنیم.
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha