پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

امام جمعه قطیف گفت: بیداری اسلامی وامدار افکار امام خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن صفار در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با بیان اینکه امام خمینی به مسلمانان روح جهاد، عزت و کرامت را الهام کرد، گفت: آنچه امروز مسلمانان را به خروش و جنب و جوش در جوامع خود کشانده است در حقیقت همان تاثیر اندیشه های امام(ره) است.
وی اظهار داشت: تک تک اندیشمندان جهان اسلام قطعا بخشی از افکار و اندیش های خودرا از امام خمینی الگو برداری کرده‌اند.
امام جمعه قطیف به نقش فتاوای وحدت گرایانه امام خمینی (ره) در اتحاد امت اسلامی اشاره کرد و افزود: آنچه که وحدت را از لابلای کتابها و مباحث نظری به بطن امت اسلامی کشاند، افکار و تلاشهای امام خمینی (ره) بود و از این بابت همگی به ایشان مدیون هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفار به راههای ترویج افکار امام خمینی (ره) در بین جوانان اشاره کرد و گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند علاوه بر بازگرداندن اعتماد به نفس موجب آشنایی جوانان با بنیانگذار این انقلاب شود.
وی با بیان اینکه نباید از تلاشهای فرهنگی برای شناساندن شخصیت و افکار امام غافل بمانیم، یاد آور شد: امروز یکی از مهمترین رسالت های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، شناساندن ابعادشخصیتی امام خمینی (ره) به نسل جوان جهان اسلام است.
امام جمعه قطیف، رحلت امام خمینی (ره) را سوگ عظیم برای دنیای اسلام توصیف کرد و گفت: پس از رحلت امام فرزندان امام که همان شاگردان ایشان هستند، وظیفه دارند با استفاده ازسیره امام به حل مشکلات جهان اسلام بپردازند، چرا که اکنون واقعا در شرایط خاص و استثنایی به سر می بریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha