شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

دبیر کمیته علمی همایش سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه، اعلام کرد: تاکنون 22 نشست در موضوع فلسفه سیاسی متعالیه با صاحب نظران برگزار شده است که 14 نشست آن در قالب دفتر نخست آماده انتشار است.

وی به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: از انتشار متن کامل پنج نشست با آیت الله جوادی آملی در باب سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه، که به تأیید معظم له نیز رسیده است، برای نخستین بار در این مجموعه منتشر شده و  مجموعه مقالات سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه نیز در حال آماده سازی است که با عنوان دفتر دوم منتشر می شود.

شریف‌ لک‌زایی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، فراخوان همایش به صورت عمومی در رسانه‌های داخلی انتشار یافت و پس از آن فراخوان به عربی و انگلیسی ترجمه و منتشر شد تا زمینه اطلاع و یا نگارش مقاله توسط نویسندگان دیگر کشورها نیز فراهم آید.

وی تأکید کرد: در طی این مدت تلاش شده است فراخوان و پوستر همایش برای مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور ارسال شود تا زمینه حضور همه محققان و اساتید در این همایش تخصصی فراهم آید، ضمن این که از بسیاری از صاحب نظران و اساتید فلسفه و اندیشه سیاسی اسلامی برای نگارش مقاله دعوت به عمل آمد که با استقبال خوبی مواجه شده است.

لک‌زایی یادآور شد: تاکنون بیش از شصت چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که توسط اعضای کمیته علمی همایش بررسی و نتیجه آن به نویسندگان اعلام شده است تا برای نگارش مقاله با توجه به رویکرد همایش اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به این که مهلت تعیین شده برای ارسال مقاله 15 شهریور ماه 1387 است تاکنون مقالات متعددی به دبیرخانه همایش رسیده است، که زمینه ارزیابی آنها در کمیته علمی همایش فراهم شده و به زودی نتیجه آن به اطلاع نویسندگان خواهد رسید.

دبیر کمیته علمی همایش سیاست متعالیه از منظر حمکت متعالیه تأکید کرد: اگرچه مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش خاتمه یافته است اما دبیرخانه همایش آماده دریافت طرح ها، مباحث و نوشته های صاحب نظران در موضوع همایش است.

لک زایی همچنین یادآور شد: مجموعه های دیگری درباره فلسفه سیاسی متعالیه در حال آماده شدن برای انتشار است که تلاش می شود تا پیش از برگزاری همایش بخش عمده این آثار منتشر شود.

وی همچنین از تداوم برگزاری پیش نشست های علمی با حضور اساتید و صاحب نظران حوزه اندیشه و فلسفه سیاسی خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha