جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نگاه کلان به حوزه های علمیه گفت: در کشوری چون پاکستان که فرقه گرایی بیداد می کند بیش از 2 میلیون طلبه و روحانی وجود دارد.

حجت‌الاسلام  حسن نوروزی با اعلام اینکه حوزه‌های علمیه، ار لحاظ تجهیزات کاستی‌ها و کمبودهایی دارند که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست گفت: از نظام جمهوری اسلامی توقع داریم نگاه خاصی به حوزه های علمیه و روحانیت داشته باشد.

 وی با اعلام اینکه هجمه‌ها علیه ایران به واسطه نظام اسلامی بیشتر شده است گفت: امروزه گسترش اسلام باعث وحشت جهانیان شده و میلیاردها دلار هزینه می شود تا مانع گسترش اسلام به رهبری روحانیت شود.

نماینده رباط کریم در مجلس افزود: با توجه به موج اسلام ستیزی، انتظار می‌رفت توجه خاصی از سوی مسئولین به حوزه‌های علمیه و تربیت مبلغین اعمال شود، اما بررسی وضع موجود حکایت از شرایط دیگری دارد.

وی با استقبال از نگاه مثبت دولت به دانشگاه‌ها گفت: سرمایه‌گذاری و نحوه تخصیص بودجه‌های این دو نهاد علمی، حکایت دارد که وضعیت حوزه ها به هیچ وجه قابل مقایسه با دانشگاه ها نیست.

وی در پاسخ به اینکه دانشگاه ها از تنوع درسی برخوردارند گفت: حوزه‌ علمیه از جهت تنوع درسی و رشته‌های مختلف تحصیلی زبانزد خاص و عام است و تدریس و تحصیل علومی چون ریاضی شیمی، نجوم، علاوه بر فقه و اصول از افتخارات حوزه علمیه است و چنانچه امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دانشگاه است در اختیار حوزه نیز باشد کارستان می‌شود.

عضو کمیسیون سیاست داخلی با اعلام اینکه، بودجه حوزه‌های علمیه یک صدم دانشگاه هاست گفت: آیا تنوع درسی حوزه و دانشگاه نیز به همین نسبت است؟ در حالی که بسیاری از مباحث حوزه و دانشگاه نزدیک به هم است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha