شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

دستگیری از محرومان جامعه علاوه بر نتایج خوب دنیوی باعث دوری انسان از عذاب اخروی می‌گردد.

 به گزارش مرکز خبر حوزه حضرت آیت الله موسوی ار دبیلی در ادامه  سلسله جلسات قرآنی خود در ماه  مبارک رمضان، شب گذشته در تفسیر سوره  المعارج ضمن تاکید بر اطاعت از فرامین الهی اظهار داشتند:کسانی که در این دنیا از فرامین الهی سر باز  زده و به دنبال هوی و هوس خود رفته و مشغول مال اندوزی می‌گردند در آخرت دچار عذاب الهی می‌شوند.

* به محرومین توجه کنیم

ایشان افزودند: البته کسانی هم که در این دنیا بخشی از اموال خود را به محرومین انفاق می‌کنند، در آخرت از عذاب الهی در امان هستند؛ بنابراین باید ضمن تقوی الهی، به محرومین نیز توجه کرد.

معظم له در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که انسان موجودی حریص است ،تصریح کرد :تا وقتی انسان در ضرر و زیان است، بیقراری کرده ویاد خداوند می‌کند، ولی همین که مشکلش حل و وضع او بهتر شد  دیگران را فراموش کرده  واز انفاق مال خود بخل  می ورزد

ایشان ادامه دادند: البته مؤمنان و نمازگزاران واقعی این گونه نبوده و ضمن این که پیوسته به یاد خداوند هستند،  بخشی از مال خود را نیز به مستمندان اختصاص  می‌دهند.

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وقوع معاد، یادآور شدند : برخی ها تصور می‌کنند که معاد روی نمی دهد و آن را انکار می‌کنند اما باید دانست که وقوع معاد و مشیت الهی حتمی است و کسی نمی تواند در مقابل اراده خداوند ایستادگی کند.

ایشان خاطر نشان ساختند: در همین راستا شاهد هستیم که خداوند در بسیاری از سوره های خود مخصوصا سوره های مکی بر وقوع معاد تاکید و از روز عذاب برای کافران خبر داده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha