جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

ششمین آزمون مسابقات حفظ قرآن کریم، بانوان طلبه استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری از سوی مدیریت منطقه چهار حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اعلام این خبر افزود: مرحله مدرسه‌ای این مسابقات فردا جمعه، ساعت 9 صبح، به صورت همزمان در شهرهای اصفهان، شهرکرد و خمینی‌‌شهر برگزار خواهد شد.

خانم بهشتی، انس طلاب با قرآن و بالابردن توانایی‌های قرآنی آنها را مهمترین هدف برگزاری این آزمون برشمرد و اذعان داشت: با توجه به این که حوزه بستر نشر معارف اسلامی است و در این راستا، قرآن منبع اصلی ما است، بنابراین باید طلاب قرآن را در زندگی خود جاری سازند تا بتوانند نیازهای امروز جامعه را با تکیه بر آن برآورده کنند.

بهشتی با اشاره به این که این مسابقات در سه مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود، بیان داشت: طلابی که در  این مسابقات شرکت می‌‌کنند، با پاسخ‌گویی به پرسش‌های مربوطه و رسیدن کسب حد نصاب لازم، می‌توانند به مرحله بعدی راه یابند.

مسئول فرهنگی مدیریت منطقه چهار حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای تقویت آگاهی‌‌های قرآنی بانوان طلبه، مسابقاتی در رشته‌های حفظ مفاهیم، تفسیر موضوعی و حفظ موضوعی نیز در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود که طلاب در پایه‌های مختلف، با  توجه به برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده در این مسابقات شرکت می‌کنند.

بهشتي همچنین ادامه داد: کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و تدبر در قرآن از جمله برنامه‌هایی فرهنگی این مرکز می باشد.

وی در پايان يادآور شد: این آزمون به صورت کتبی برگزار و نتایج آن آبان‌ماه امسال اعلام می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، این مسابقات هرساله از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شد که امسال برگزاری آن در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مدیریت منطقه چهار می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha