پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

مراجع معظم و شخص ولی فقیه فرزندان حوزه هستند، و همه بر این اصل که ولایت فقیه برگرفته از قرآن است، را قبول دارند.

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر در گفتگو با خبرنگار پارلماني مرکز خبر حوزه گفت: در احادیث معتبر از امام زمان (عج) نقل است، هرکس علما را رد کند، امام زمان را رد کرده است و هرکس امام زمان(عج) را رد کند خدا را رد کرده است، به همین دلیل و بسیاری دلایل محکم دیگر، نقش علما در اسلام بسیار مهم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر نقش روحانیت و علما در حکومت اسلامی اظهار داشت: بر همه مردم مسلمان واجب است ولی امر مسلمین در زمان غیبت را بشناسند و هنگامی که او را شناخته، از وی تبعیت و پیروی کنند.

وی با یادآوری خاطراتی از دوران حیات امام خمینی (ره) گفت: به فرمایش امام راحل مردم ولی نعمت ما هستند و اگر همین مردم معتقد در صحنه نبودند، نظام جمهوری اسلامی،ولایت فقیه و بسیاری از دستاوردهای این حرکت مردمی وجود نداشت.

نماینده بندرعباس ولایت فقیه را یادگاری از امام خمینی(ره) دانست و گفت: در سال 1345 هنگامی که ایشان در بیاناتشان از اهمیت ولایت فقیه سخن می گفتند، برخی ها مخالفت می کردند، اما امام راحل با استفاده از آیات قرآنی، احادیث و روایات، اهمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی را اثبات می کردند.

حجت الاسلام ذوالقدر گفت: در سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به قم، جایگاه حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه بر جهانیان اثبات شده، زیرا مراجع تقلید با آن که مقلدان بسیاری دارند به دیدار ایشان آمده و فضایی بسیار صمیمی بین مراجع و رهبری حاکم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ریشه در اسلام دارد و امام خمینی(ره) آن را احیا کرد، گفت: اکنون اطاعت از ولایت فقیه بر همگان بویژه عاشقان امام (ره) به یک اصل انکار ناپذیر تبدیل شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha